شیخ جعفر عساف: وحدت مسلمانان یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران است

پنج شنبه 21 مهر 1401 - 16:2:0

قضیه ساخنه : شیخ جعفر عساف استاد حوزه علمیه از بیروت در شبکه الکوثر درخصوص سخنان سید حسن نصرالله و موضوع وحدت اسلامی سخن گفت. 

به گزارش پایگاه  شبکه الکوثر ، شیخ جعفر عساف استاد حوزه علمیه در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «سخنان سید حسن نصرالله در سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص)» اختصاص داشت ، گفت : شکی نیست که جمهوری اسلامی با نهضت و انقلاب خود به رهبری امام خمینی (ره) ، این اندیشه های عقیدتی و دینی و اخلاص در تعلق به اهل بیت علیهم السلام را همراه دارد. 
شیخ عساف افزود: طبیعی است که جمهوری اسلامی به اهدافی که برای آن تاسیس شده، یعنی اعتلای کلمه الله سبحانه و تعالی و اجرای این دین راستین که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آورد پایبند باشد. آرمان جمهوری اسلامی وحدت بین مسلمانان و همبستگی مسلمانان است، زیرا این یک اصل قرآنی، عقیدتی و فکری مورد رضایت خداوند متعال است و علاوه بر ایندر آن تاییدی بر آموزه های ائمه اهل بیت علیهم السلام است. 
وی اضافه کرد : بنابراین جای تعجب نیست که جمهوری اسلامی در این امر که دعوت به وحدت اسلامی است حضور داشته باشد. به همین دلیل امام خمینی رضوان الله زمانی که این مناسبت را انتخاب کرد نه گفت یک روز یا یک ساعت ، بلکه گفت هفته وحدت. سید حسن نصرالله نیز در سخنان خود به این مسئله اشاره کرد که معمولا ممکن است جزئیات زیادی وجود داشته باشد که مسلمانان در مورد آن اختلاف نظر داشته باشند ، همانطور که در اینجا وجود دارد اما این نگاه آگاهانه امام خمینی (ره) بود که یک مسئله اختلافی را به یک عامل وحدت تبدیل کرد. 
شیخ جعفر عساف گفت : وقتی از اختلاف شروع می کند تا وحدت بین مسلمانان را تشکیل دهد و اختلافی که به طور خاص «ولادت رسول خدا صلی الله علیه و آله» بود، بین دوازدهم و هفدهم ربیع الاول ، اولا ممکن بود که مردم اختلاف کنند و بگویند تاریخ من صحیح است یا تاریخ شما صحیح نیست، به همین دلیل است که ما به این فکر درخشان حضرت امام خمینی (ره) اشاره می کنیم. بنابراین امام خمینی و جمهوری اسلامی توانستند این الگوی وحدتی را که مسلمانان را دور هم جمع می کند ارائه کنند. من فکر می کنم این الگو و این وحدت ، موفقیت آمیز بوده است و روابط کشورهای اسلامی و ملتهای مسلمان و همچنین علمای مسلمان را بهبود بخشیده است و برای همین است که جمهوری اسلامی همچنان بر این اصل اصرار و پافشاری دارد چرا که بر اساس تعالیم خداوند متعال است. 


 


پنج شنبه 21 مهر 1401 - 15:44:25