عصبانیت نتانیاهو از توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان

چهار شنبه 20 مهر 1401 - 10:15:1
عصبانیت نتانیاهو از توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را تسلیم شدن تاریخی برای تل آویو در مقابل حزب الله توصیف کرد و گفت: در خواب هم نمی دیدیم باید برای استخراج گاز از سید حسن نصرالله اجازه بگیریم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از المیادین، «بنیامین نتانیاهو» به شدت به یائیر لاپید حمله کرد و گفت: بیش از یک دهه، دولت‌های تحت رهبری من تسلیم تهدیدهای سید حسن نصرالله نشدند و ما جنگ را نپذیرفتیم. تا زمانی که لاپید آمد و ظرف سه ماه به طور کامل تسلیم تمام خواسته‌های حزب‌الله شد.
نتانیاهو افزود: روزی که لاپید وارد دفتر نخست وزیری شد، نصرالله هواپیماهای بدون سرنشین را به سکوی گازی در قلمرو ما پرتاب کرد. وی با بیان اینکه «نصرالله لاپید را تهدید کرد که با زور اسلحه اسرائیل را مجبور به تسلیم در مذاکرات خواهم کرد»، گفت: لاپید ترسید و تسلیم شد.
نتانیاهو گفت: می‌خواهم به لاپید یادآوری می‌کنم که کار توسعه در میدان کاریش از پنج سال پیش آغاز شد و ما هرگز در خواب هم نمی‌دیدیم که برای بهره‌برداری از آن از نصرالله اجازه بگیریم. اظهارات «دیوید فریدمن» سفیر سابق آمریکا که به این پرونده رسیدگی می‌کرد، مبنی بر اینکه در این توافق لبنان به ۱۰۰ درصد خواسته هایش رسیده در حالی که سهم اسرائیل صفر است، درست بود. این یک توافق تاریخی نیست بلکه یک تسلیم شدن تاریخی است.
 ریاست جمهوری لبنان دیروز سه شنبه اعلام کرد که نسخه نهایی توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی جنوبی راضی کننده است و خواسته‌های لبنان را برآورده می‌کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 


چهار شنبه 20 مهر 1401 - 10:12:17