بحران و شکاف داخلی در رژیم صهیونیستی در پی مسئله ترسیم مرز با لبنان

یک شنبه 17 مهر 1401 - 20:46:2

قضیه ساخنه : نویسنده و تحلیلگر لبنانی در شبکه الکوثر تاکید کرد با توجه به انتخابات و ساختاری که رژیم صهیونیستی دارد و شرایطی که در خصوص مسئله ترسیم مرز به وجود آمده است ، این رژیم با بحران واقعی مواجه است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سرکیس ابوزید نویسنده و تحلیلگر لبنانی از بیروت در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «پرونده ترسیم مرز ؛ سردرگمی صهیونیستی و معادلات مقاومت» اختصاص داشت ، گفت:  درز اطلاعاتی که در رسانه‌ های اسرائیلی شاهد هستیم نشان می‌ دهد که مقامات این رژیم با توجه به انتخابات و ساختاری که رژیم صهیونیستی دارد و شرایطی که در خصوص مسئله ترسیم مرز به وجود آمده است ، دچار سردرگمی‌ هستند و تل آویو بحرانی واقعی را پشت سر می گذارد. 
سرکیس ابوزید افزود : موضوع دیگر ، موضع دولت رژیم صهیونیستی است که درباره توافق ترسیم مرز ، ملاحظاتی دارد و آن را به طور کامل رد نمی کند بلکه ملاحظاتی بین دو طرف لبنانی و صهیونیستی درباره تفاهماتی که در گذشته به دست آمده است تبادل می شود. این ملاحظات در نهایت به دست میانجی آمریکایی می رسد و او باید آنها را حل و فصل کند تا تفاهمات نهایی حاصل شود. 
وی اضافه کرد : مذاکرات همچنان ادامه دارد و میانجی آمریکایی نقش مشخصی برای یافتن راه حل دارد، زیرا بر سر موضوعات اساسی توافق شده است و اکنون اختلافات بر سر «ملاحظات فنی است که ماهیت اساسی یا بنیادی ندارد.»  
ابوزید تاکید کرد : اگر این ملاحظات مدنظر قرار نگیرد چه بسا تفاهماتی که به دست آمده ، لغو شود. برای همین معتقدم باید منتظر بمانیم تا نقش میانجی آمریکایی را در این زمینه شاهد باشیم چرا که دولت اسرائیل نیاز مبرمی به این توافق دارد و اگر این توافق به دست نیاید یا به هر دلیلی به تعویق بیفتد پیامدها و تاثیر زیادی بر اوضاع داخلی اسرائیل و انتخابات آن خواهد داشت. 

برنامه «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی، هر شب در ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش می‌شود. 


 


یک شنبه 17 مهر 1401 - 20:38:0