ترسیم مرزهای دریایی لبنان، دستاوردی برای حزب الله

پنج شنبه 14 مهر 1401 - 14:28:50

تهران- ویژه الکوثر: در شرایطی که برخی طرف ها در لبنان تلاش می کنند عقب نشینی تاریخی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مواضعشان را در توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی کم اهمیت جلوه دهند، منابع صهیونیستی این پیش نویس را دستاوردی برای حزب الله توصیف می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش احمد محبی که در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر پخش شد آمده است: اعتراف به شکست در داخل رژیم صهیونیستی ادامه دارد. پیروزی لبنان که در عقب نشینی آمریکا و رژیم صهیونیستی جلوه گر شده است، در تاریخ ثبت خواهد شد هرچند برخی طرف ها در لبنان از بیم ثبت شدن امتیازی به نفع مقاومت، تلاش می کنند به این دستاورد بزرگ اهمیت ندهند.

دکتر علی عزالدین نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی در این خصوص گفت: «سخنانی که برخی طرف های لبنانی در میان سکوت حزب الله درباره پیش نویس توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی مطرح می کنند، شبیه به دیوانگی است. آنها ادعا می کنند حزب الله در این توافقنامه شکست خورده و منابع دریایی لبنان را واگذار کرده است گویا حزب الله طرف مذاکره کننده در این باره بوده است. در حالی که از منابع اسرائیلی می شنویم که حزب الله قدرت خود را با زور سلاح بر این توافقنامه تحمیل کرد و سیدحسن نصرالله توانست هر آنچه را که می خواست در این توافقنامه به دست آورد».

در ادامه این گزارش آمده است: مردم لبنان که همواره حامی مقاومت بوده اند اکنون بخاطر دستاوردی که به زودی تحقق پیدا خواهد کرد سر خود را بالا گرفته اند. اقتصاد لبنان نیز که به علت سال‌ها انباشته شدن مشکلات تضعیف شده، اکنون چشم به منابع نهفته در زیر دریا دوخته است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 مهر 1401 - 14:27:2