مقایسه‌ اوضاع زنان در ایران و عربستان سعودی

پنج شنبه 14 مهر 1401 - 13:29:43

تهران- ویژه الکوثر: «محمد احمد الروسان» عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن در برنامه «قضیه ساخنه» به معیارهای دوگانه غرب در تعامل با موضوع حقوق بشر و حقوق زنان در ایران و عربستان سعودی پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد محمد الروسان در برنامه «قضیه ساخنه» که چهارشنبه شب با موضوع «حقوق بشر در عربستان و معیارهای دوگانه غرب» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: ویدئویی که از دختر ایرانی (مهسا امینی) منتشر شد نشان می دهد که او بی‌هوش می شود و روی زمین می افتد بدون آن که کسی او را کتک بزند یا کاری با او انجام دهد ولی آمریکا و عربستان سعودی از اعتراضاتی که پس از فوت این خانم در ایران آغاز شد، بهره برداری کردند.

الروسان افزود: من رسانه های سعودی و رسانه‌های خلیجی را دنبال کردم و دیدم که تلاش می کنند از اعتراضات بهره برداری کنند و با شیطان نمایی جمهوری اسلامی، آن را نظامی معرفی کنند که به زنان و حقوق بشر احترام نمی گذارد.

عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن گفت: با مقایسه وضع زنان در ایران و عربستان سعودی می بینیم که زنان در عربستان عملا در زندان هستند و دست و پایشان بسته است و حق اظهار نظر ندارند و هرکس در عربستان بخواهد نظرش را بگوید، به زندان می افتد. اما در ایران، زنان در پارلمان و کابینه و وزارت امور خارجه و همه عرصه های علمی و حتی در عرصه هسته ای حضور دارند. 

برنامه «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی، هر شب در ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش می‌شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 14 مهر 1401 - 13:29:36