ضریح جدید حضرت زینب(س) در مسیر سوریه

چهار شنبه 6 مهر 1401 - 18:45:0
ضریح جدید حضرت زینب(س) در مسیر سوریه

لشکر رزمی العباس(حشد عتبات) جزئیات اسکورت و انتقال ضریح جدید حضرت زینب(س)به سوریه را که در کارگاه های آستان قدس عباسی ساخته شده، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از الفرات، واحد اطلاع رسانی حشد عتبات در بیانیه ای اعلام کرد: لشکر العباس با مقامات امنیتی و رسمی در صدر آنها نخست وزیر هماهنگی لازمه را صورت داده و شخص نخست وزیر دستور پشتیبانی همه جانبه از لشکر العباس را درانجام این وظیفه مهم صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: روز سه شنبه ضریح شریف از آستان قدس عباسی تحویل گرفته شد و به زودی برای نصب دوباره به کادرهای این آستان مقدس در صحن العقیله زینب در سوریه تحویل داده خواهد شد و امروز(چهارشنبه) کاروانی از لشکر العباس ضریح را به فرودگاه نجف و از آنجا به آستان قدس علوی و بین مردم نجف خواهد برد که اصرار به استقبال از ضریح شریف داشته اند.
این بیانیه افزوده است: نیروی هوایی عراق در فرودگاه نجف اقدام به انتقال ضریح با هواپیمای سی-130 به سوریه خواهد کرد وهواپیماهای اف 16 عراق هواپیمای اصلی را از عراق به فرودگاه دمشق مشایعت خواهند کرد.
براساس این بیانیه، لشکر العباس با خودروهای ویژه، ضریح را از فرودگاه دمشق به حرم حضرت زینب(س) منتقل می کنند تا توسط کادرهای عتبه عباسی نصب شود.
پیش از این عتبه عباسی اعلام کرده بود که همه مراحل طراحی و اجرای ضریح جدید کاملا عراقی است و در حال حاضر ساخت حاشیه زینتی (اسپر) آن پایان یافته است.
براساس این گزارش، طراحی و ساخت و اجرای این حاشیه از مهم‌ترین بخش‌های کار ساخت ضریح است که به دست هنرمندان باتجربه عراقی در بخش فلزکوبی به مرحله نهایی رسیده و فقط طلاکاری آن باقی مانده است.این حاشیه زینتی شامل 14 قطعه است که هر کدام از آنها 2 کیلو وزن و 128 سانتی متر طول و 32 سانتی متر عرض و یک میلی‌متر ضخامت دارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 6 مهر 1401 - 13:24:5

دسته بندی :

پربازدیدها