در برنامه مع المراسلین اعلام شد:

رونمایی ارتش یمن از سلاح راهبردی جدید

دو شنبه 4 مهر 1401 - 13:29:17

ارتش یمن به مناسبت انقلاب 21 سپتامبر رژه نظامی بزرگی را در صنعا برگزار و در آن از تسلیحات راهبردی جدید خود رونمایی کرد.

تهران - ویژه الکوثر:  خبرنگار ما در گزارشی در قالب برنامه «مع المراسلین» (باخبرنگاران) دراین باره اعلام کرد : نیروی موشکی یمن یمن از چند سلاح جدید از جمله موشک «بدر 2» ، «بدر 3» و موشک باستیک دوربرد «حاطم» و همچنین موشک بالستیک «کرار» ، موشک کروز بالدار «قدس 3» و موشک بالستیک «فلق» رونمایی کرد. 
در ادامه این گزارش آمده است : نیروی دریایی ارتش یمن نیز از موشک «عاصف» و قایقهای جنگی پیشرفته «عاصف 1» ، «عاصف 2» ، «عاصف 3» و «طوفان 1 ، 2 و 3» و همچنین مینهای دریایی جدید و پیشرفته رونمایی کرد. 
نیروی پدافند هوایی یمن نیز ، موشک ضد پارازیت «معراج» ، موشک «صقر» که بیش از 200 متر در ثانیه سرعت دارد و سه سامانه پدافند هوایی «صادق» ، «حیدر» و «رادار بی 19» که سامانه های شناسایی و رهگیری اهداف متخاصم به شمار می آیند ، رونمایی کرد. 
سرتیپ امین البرعی کارشناس نظامی یمنی در گفتگو با خبرنگار الکوثر گفت : این رژه نظامی گسترده ، بی سابقه بود و حیرت جهانیان را برانگیخت. این رژه نظامی ، بیانگر اراده ملت یمن است که پس از گذشت بیش از هشت سال تجاوزگری و بمباران و محاصره دریایی ، زمینی و هوایی بر ضد خاک یمن ، همچنان به مقاومت و پیشرفت در عرصه های مختلف ادامه می دهند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 4 مهر 1401 - 13:28:30