در برنامه این هفته الوجه الاخر درباره «حقیقت محمدی» گفتگو شد

یک شنبه 3 مهر 1401 - 10:28:17
در برنامه این هفته الوجه الاخر درباره «حقیقت محمدی» گفتگو شد

در برنامه این هفته «الوجه الاخر» موضوع «حقیقت محمدی بین کوتاهی های دوستان و افتراهای دشمنان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در برنامه گفتگو محور «الوجه الاخر» شبکه الکوثر ، که با حضور شیخ غازی حنینه ، دکتر منیر بلقاسم و دکتر عمادالدین حمرونی و با اجرای استاد علاء رضایی برگزار شد ، «حقیقت محمدی ، بین کوتاهی دوستان و افتراهای دشمنان» گفتگو شد. 
منیر بلقاسم در این برنامه گفت : خداوند متعال به پیامبر صلی الله علیه و آله گفت «اگر تو نبودی آسمان و زمین خلق نمی شد» یعنی اگر حقیقت محمدی نبود، انسانی وجود نداشت. هستی، هیچ انسانی، نه سنگی، نه درختی، هیچ چیز نبود. بنابراین او اولین واسطه فیض است و جرقه های وجودی از نظر تکوین از او سرچشمه گرفته است و از نظر تشریع نیز همه ما در وحی ودر تربیت و تزکیه به او نیاز داریم، اوست که برای تعلیم و تطهیر مبعوث شده و اوست که کتاب و حکمت را می آموزد، از صدقه ای که آنها را پاک و پاکیزه می کند، از خودشان بگیر. این تطهیری معنوی از طریق صدقه ای مادی است. 
وی افزود : پیامبر (ص) ، مظهر عدالت الهی است همانطور که در سوره حدید آمده است « لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ»  بنابراین علت خلقت است ، این عدالتی است که به ما می آموزد که عدالت را برقرار کنیم، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ، الگو است و عدل الهی نیز از طریق ایشان اجرا می شود. 
 

عماد الدین حمرونی اندیشمند تونسی نیز در این برنامه گفت : در روایات درباره شخصیت پیامبر(ص) ایرادات فراوانی وجود دارد و در قرائت مفهوم نبوت و رسالت و زندگی پیامبر(ص) قبل و بعد از بعثت اختلاف نظر وجود دارد. مرحله غزوات پیامبر و مرحله تأسیس مدینه و پس از مدینه ، یعنی این تاریخ تاریخی است که مورد توافق نیست، حتی اگر از نظر عاطفی و قلبی همه امت اسلامی به پیامبر اکرم پیوند خورده باشند اما مکاتب زیادی تأسیس شد و به همین دلیل شاهد اختلافات فراوان در فرقه ها و مذاهب اسلامی هستیم. 

حمرونی افزود : بعد از آن مرحله دوم فرا رسید که صهیونیسم بر تمدن غرب و ابزار نفوذ آن سیطره یافت و شروع به عرضه تصویر معکوس از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) کرد ، ابتدا در میان غربی ها و در مرحله دوم در میان مسلمانان. آنها نوشته ها، تصاویر و فیلم هایی تولید کردند که نشان می دهد پیامبر قاتلی است که به حقوق بشر و حقوق زنان احترام نمی گذارد.  

شیخ غازی حنینه در این برنامه «الوجه الاخر» گفت : حقیقت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در این عالم هستی و در زندگی ما به عنوان امت اسلامی و در احکام خداوند متعال نمایان است و بیانگر این است که هر یک از احکام خداوند متعال ابعادی دارد که با زمان و مکان تا برپایی قیامت حرکت می کند.

شیخ حنینه افزود : امروز پس از گذشت چهارده قرن ، تعامل با اسلام را در بعد تمدن غربی شاهد هستیم و می بینیم که امروز فرزندان تمدن غرب با اسلام بسیار سریع و مثبت تعامل می کنند. 

وی اضافه کرد : حقیقت محمد (صلی الله علیه و آله) بر همه کسانی که در جستجوی آن هستند آشکار است، همانطور که سلمان محمدی (سلمان فارسی) در جستجوی آن بود و مراحل متعددی را سپری کرد تا اینکه به رسول خدا (ص) تا جایی که این لقب شریف را که پیامبر (ص) فرمود «سلمان از ما اهل بیت است» به دست آورد. 

برنامه «الوجه الآخر» هر جمعه ساعت 20:30 به وقت مکه مکرمه (22 به وقت تهران) به صورت زنده از آنتن شبکه جهانی الکوثر پخش می شود. 


 


یک شنبه 3 مهر 1401 - 9:31:5