نماینده سابق اسرائیل در سازمان ملل: نصرالله اسلحه بر سر ما گذاشته است

جمعه 1 مهر 1401 - 13:58:46
نماینده سابق اسرائیل در سازمان ملل: نصرالله اسلحه بر سر ما گذاشته است

نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به شبکه ۱۳ این رژیم گفت: ما با مذاکرات و توافق با لبنان موافق هستیم اما در حال حاضر می‌بینیم که آنها با تهدید، مذاکره را اداره می‌کنند. نصرالله اسلحه بر سر ما گذاشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دانی دانون افزود: واقعیت این است که اسلحه بر سر اسرائیل گذاشته شده است و اسرائیل در آستانه امضای یک توافقنامه شرم آور است. توافقنامه‌ای که در پارلمان و در دولت بررسی نمی‌شود و فقط با تصویب کابینه امضا خواهد شد.
دانون تاکید کرد: نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) می‌خواهد نشان دهد که موفق شده اسرائیل را به عقب براند، او این کار را با یائیر لاپید (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) که آدم بی تجربه و ضعیفی است، انجام می‌دهد. توافق بر سر تعیین مرزها باید توسط یک دولت جدید مدیریت شود.
وی گفت: لبنان با اسرائیل خط مرزی تعیین کرد و ما هم آن را پذیرفتیم، بعد هم میدان گازی "قانا" را که میدان بزرگی است، پیدا کرد و گفت ما خط مرزی را به خط دوم تغییر می‌دهیم، ما هم گفتیم باید در مورد این خط مرزی با هم صحبت کنیم و وقتی که مذاکرات را شروع کردیم خط مرزی سومی که همان منطقه مورد مذاکره است را پیشنهاد کردند. تحت فشار تهدید نباید مذاکره کرد. این باجگیری از طریق تهدید اسرائیل است.
پیشتر رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم به تهدیدات دبیرکل حزب‌الله لبنان گوش فرا داده و به بهانه‌های فنی از استخراج گاز منصرف شده است.
میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان نیز پیشتر گفت: مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی به مراحل پایانی خود رسیده است. در این مذاکرات حقوق لبنان برای استخراج گاز و نفت تضمین می‌شود.
لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.


جمعه 1 مهر 1401 - 12:54:26

پربازدیدها