نتانیاهو: لاپید از نصرالله ترسیده و وحشت کرده است

چهار شنبه 30 شهریور 1401 - 15:15:50
نتانیاهو: لاپید از نصرالله ترسیده و وحشت کرده است

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، نخست وزیر فعلی این رژیم را به تسلیم شدن در برابر حزب‌الله و واگذاری میدان گازی کاریش به لبنان متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از سایت المیادین، بنیامین نتانیاهودر فیلم ویدئویی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، گفت: شهروندان اسرائیلی، من صحبت بسیار ناراحت کننده با شما دارم، لاپید در مقابل تهدیدات نصرالله کاملاً عقب نشینی کرده است.
وی افزود: نصرالله لاپید را تهدید کرد که اگر قبل از امضای قرارداد گازی با لبنان، میدان کاریش را عملیاتی کنیم به اسرائیل حمله خواهد کرد.
نتانیاهو در ادامه گفت: لاپید وحشت کرد و از استخراج گاز از میدان گازی کاریش منصرف شد و اکنون می‌خواهد بدون هیچ نظارتی از جانب ما، یک میدان گازی به ارزش میلیاردها دلار را به لبنان بدهد، میلیاردها دلاری که در خدمت حزب‌الله خواهد بود تا هزاران موشک و راکت را در اختیار بگیرد، تجهیزاتی که به سمت شهرهای اسرائیل هدایت می‌شوند.
وی ادامه داد: با کمک شما، در اول نوامبر، لیکود به رهبری من، دولت ضعیف و خطرناک لاپید را با یک دولت راستگرای پایدار برای چهار سال آینده جایگزین خواهد کرد. دولتی که امنیت و عزت ملی را به اسرائیل باز می‌گرداند.
لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.


چهار شنبه 30 شهریور 1401 - 14:56:16