دبيرکل جنبش انصارالله : آمریکا به دنبال فروپاشی یمن بود

چهار شنبه 30 شهریور 1401 - 14:56:58
دبيرکل جنبش انصارالله : آمریکا به دنبال فروپاشی یمن بود

عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت انقلاب بیست و یکم سپتامبر گفت: طرح آمریکایی برای قیومیت برای یمن با انقلاب مردم شکست خورد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالملک بدرالدین افزود : به ملت یمن برای پیروزی تاریخی در بیست و یکم ماه سپتامبر تبریک و تهنیت می‌گویم. این انقلاب، آینده ملت ما را از نابودی و افتادن در پرتگاه نجات داد. این انقلاب از نظر اعتبار دینی، اخلاقی و ملی و منافع ملت ما ضرورت داشت. این انقلاب در شرایطی صورت گرفت که سیاست‌های آمریکا و وابستگی حکومت، کشور ما را به سوی فروپاشی فراگیر سوق می‌داد.

دبير کل جنبش انصارالله يمن گفت : دخالت‌های گسترده خارجی برای سوء استفاده از تحرکات مردمی در سال ۲۰۱۱ و به کار گرفتن آن برای تقویت سلطه خارجی بر یمن، صورت می‌گرفت. آمریکایی‌ها در آن زمان برای در دست گرفتن کنترل اوضاع وارد عمل شدند و مانند همیشه می‌خواستند از درگیری‌ها به سود خودشان استفاده کنند. طرح شورای همکاری خلیج فارس طرح آمریکایی بود که به نام این شورا ارائه شد و سفیر وقت آمریکا به طور مستقیم بر آن نظارت داشت. قیمومیت ۱۰ کشور بر یمن، در واقع قیمومیت آمریکایی بود و سفیر آمریکا نقش رئیس رئیس جمهور یمن را ایفا می‌کرد. آمریکا برای از بین بردن استقلال کشور ما و سلطه غیرمستقیم و بدون جنگ بر کشور ما تلاش می‌کرد. کسانی که خودشان را قیم ملت یمن معرفی می‌کردند، خیرخواه آن نبودند و برای تامین منافع کشور‌های خودشان تلاش کردند. این کشور‌ها سیاست‌های ویرانگری در پیش گرفتند و کشور ما را در همه زمینه‌ها به صورت خودکار به طرف فروپاشی سوق دادند. طرح آمریکا مبتنی بر فروپاشی کشور ما از داخل و دامن زدن به دودستگی‌های سیاسی و منطقه‌ای به صورت فزاینده بود.

بدرالدین خاطر نشان کرد: آمریکا برای تشدید دودستگی‌های داخلی در یمن تلاش می‌کرد تا مردم احساس هویت ملی خودشان را از دست بدهند. این سیاست، زمینه سلطه آمریکا را فراهم می‌کرد و باعث تسهیل روند اشغال کامل کشور می‌شد. ناامنی تقریبا در سراسر کشور ایجاد شده بود و حتی کارکنان دولتی و عناصر امنیتی هم امنیت نداشتند. افزایش ترور‌ها و انفجار‌ها و گسترش فعالیت تکفیری‌ها در بیشتر استان‌های یمن پیش از انقلاب به صورت روشمند صورت می‌گرفت. پیش از این انقلاب، راهزنی و غارت اموال مسافران از جمله موارد ناامنی بود. در سایه سلطه کامل قیمومیت آمریکا، اوضاع اقتصادی پیش از انقلاب به سوی قحطی می‌رفت. در آن زمان، هیچ توجیهی برای فروپاشی اقتصادی وجود نداشت، زیرا حکومت از حمایت خارجی برخوردار بود و به همه درآمد‌های نفتی و گمرکات دسترسی داشت. آمریکایی‌ها زیر پوشش تغییر ساختار ارتش یمن، برای تسلط بر آن و از بین بردن توانمندی‌های آن تلاش کردند و می‌خواستند دکترین رزمی آن را از بین ببرند.
دبير کل جنبش انصارالله يمن افزود : آمریکایی‌ها به طور آشکار، توانمندی‌های هوایی و پدافند هوایی ارتش یمن را هدف گرفته بودند و هواپیما‌ها در صنعا سقوط می‌کردند. نیرو‌های موشکی و دریایی ارتش یمن هم هدف اقدامات آمریکا قرار داشتند و واشنگتن تلاش می‌کرد هر نوع توان ارتش یمن برای مقابله با تهاجم خارجی را از بین ببرد. آمریکایی‌ها پیش از انقلاب، سفارت خودشان را به مقر اداره همه عملیات خرابکارانه در کشور تبدیل کرده بودند. نقشی که سفیر آمریکا ایفا می‌کرد نقض آشکار حاکمیت و استقلال کشور بود.

بسیاری از احزاب با سیاست‌های مورد نظر آمریکا همراهی و برای اجرای این سیاست‌ها تلاش می‌کردند. در سایه آن شرایط، انقلاب مردمی ضروری بود و باعث وحشت آمریکا و متحدانش و سردرگم شدن آن‌ها شد. انقلاب ۲۱ سپتامبر برای آمریکایی‌ها غیرمنتظره بود. این انقلاب، بیانگر اراده همه قشر‌های ملت یمن بود و آزادمردان در همه استان‌های یمن در آن مشارکت داشتند. این انقلاب تحت تاثیر دیکته‌های خارجی و تبلیغات رسانه ای، قرار نداشت. مطالبات انقلاب، صادقانه و عادلانه و به دور از هر نوع قومیت گرایی بود.

متجاوزان بر اساس خواست آمریکا، زیرساخت‌های یمن را نابود کردند

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: متجاوزان، تاسیسات دولتی و خدمات رسانی در یمن را هدف قرار دادند که نشان داد دستور آمریکا، نابودی همه چیز در یمن بود.

ائتلاف متجاوز، همه زیرساخت‌ها در یمن را نابود کرد و حتی دادگاه ها، زندان، گورستان‌ها و مدارس را هدف قرار دادند. آن‌ها تلاش کردند با محاصره شدید و توطئه‌های اقتصادی، مردم را در تنگنای معیشتی قرار دهند. در مناطق اشغالی در یمن، اقدامات متجاوزان، اشغالگرانه است و اکنون در آن مناطق، پایگاه‌های نظامی ایجاد می‌کنند. حتی آنچه را که شورای ریاست جمهوری خوانده می‌شود، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها انتخاب کردند.


چهار شنبه 30 شهریور 1401 - 14:26:55

دسته بندی :

پربازدیدها