بازگشت یک لوح تاریخی دوره آشوری به موزه ملی دمشق

دو شنبه 28 شهریور 1401 - 21:1:45

مرکز آشتی روسیه در حمیمیم ، یک اثر باستانی متعلق به دوره آشوری در هزاره اول قبل از میلاد را که در جنوب سوریه کشف شده بود ، به موزه ملی در دمشق، پایتخت سوریه، تحویل داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یک اثر باستانی در منطقه ای در جنوب سوریه کشف شد که توسط گروه های تروریستی مسلح به صورت غیرقانونی از یکی از محوطه های باستانی شمال غرب این کشور برای قاچاق و فروش به خارج از سوریه خارج شده بود.
این قطعه دارای ارزش باستان شناسی ، تاریخی و هنری است، این قطعه از سنگ بازالت سیاه رنگ با کتیبه هایی به نماد قدرت ساخته شده است. این قطعه در منطقه جنوب سوریه در یکی از پایگاههای سازمان های تروریستی که قصد قاچاق آن را به خارج از این کشور داشتند  کشف شده است .
محمود حمود، مدیر آثار باستانی و موزه‌های سوریه، درباره تعداد آثار قاچاق شده به خارج از این کشور گفت: «با توجه به مستندات و تحلیل عکس‌های گرفته شده از مکانهای باستانی پس از آزادسازی آنها ، حداقل یک میلیون قطعه ، اثر باستانی ربوده و قاچاق شده است.»
حمود تاکید کرد «ده ها هکتار زمین در مناطق باستانی کاوش و حفاری شده و از هر مکان هزاران اثر باستانی بیرون آورده شده است.»

در ادامه ، گزارش شبکه تلویزیونی الکوثر را در قالب برنامه «حول العالم» در این زمینه مشاهده می کنید.


 


دو شنبه 28 شهریور 1401 - 21:1:6

دسته بندی :