قضیه ساخنه .. هشدار سید حسن نصرالله : موشکهای ما کاریش را نشانه رفته است

دو شنبه 28 شهریور 1401 - 19:55:56

در این قسمت از برنامه «قضیه ساخنه» ، به مهمترین نکات سخنرانی سید حسن نصرالله پرداختیم و مهم ترین مسائل روز لبنان را با کارشناسان و صاحب نظران مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ناظران بر این باورند که سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله که به مناسبت سالروز اربعین امام حسین علیه السلام در بعلبک ایراد کرد، متفاوت از همه سخنرانی های قبلی او بود، نه به این دلیل که از قدرت و صراحت و پیام های زیادی درباره مسائل لبنانی، منطقه ای و بین المللی برخوردار بود ، بلکه به دلیل اینکه حالتی از خشم به همراه داشت که سعی می کرد پنهان کند و خویشتن داری زیادی از خود نشان داد و در عین حال روشن بود که صبر او رو به پایان است.  
سید حسن نصرالله در سخنان خود به موضوعات متعددی پرداختن که مهمترین آنها استخراج گاز توسط رژیم صهیونیستی از میدان مورد مناقشه کاریش است که آن را خط قرمز توصیف و تاکید کرد تا زمانی که لبنان به حقوق کامل خود نرسد انجام نخواهد شد.
شاید گفته او «چشم ما و موشک‌های ما معطوف به میدان کاریش است» یکی از نشانه های اصلی وضعیت اضطراری و بالاترین هشدار در این خصوص به شمار می آید.
سید حسن نصرالله در ادامه به جنایت «صبرا و شتیلا» اشاره و اظهارکرد: این جنایت بزرگ‌ترین و شنیع‌ترین جنایت در تاریخ مبارزه اعراب و رژیم صهیونیستی است و ضمانت‌های آمریکا نه از لبنانی‌ها و نه از فلسطینی‌ها در جنایت صبرا و شتیلا حمایت نکرد و مردم فلسطین اکنون میدانند که مذاکرات هیچ ثمره‌ای ندارد و تنها گزینه مقابلشان مقاومت است.
بیرکل حزب‌الله لبنان پیاده‌روی میلیونی اربعین در عراق را مراسمی بی نظیر در تاریخ از خلقت حضرت آدم (ع) تاکنون از حیث گستردگی و جمعیت دانست و گفت، برگزاری چنین مراسمی همچون یک معجزه است.
وی کشورهای عربی و رسانه های آنها را مورد نکوهش قرار داد و گفت با وجود حضور بیش از 20 میلیون نفر در مراسم اربعین ، هیچ توجه و پوششی از این مراسم نداشتند.
سید حسن نصرالله همچنین در این سخنان خود از بیانیه جنبش حماس برای آشتی با سوریه استقبال کرد.


 


دو شنبه 28 شهریور 1401 - 19:55:46