مسیر عاشقی .. داستان شیعه شدن شاعر سودانی به خاطر امام حسین (ع)

دو شنبه 28 شهریور 1401 - 16:12:0

«مسیر عاشقی» یک برنامه مستند از شبکه الکوثر است که در آن مجموعه ای از حقایق و داستان های شگفت انگیز از عشق به امام حسین علیه السلام تقدیم شما می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، صباح حمید علون الفحام از مردم نجف در مستند «مسیر عاشقی» گفت : زمانی که در کانادا بودم دوست شاعری داشتم به نام عبدالاله الزمراوی که یکی از رهبران انقلاب سودان بود. دوستی من با او اینگونه بود که یک روز به پمپ بنزینی رفتم که دوست فلسطینی ام در آنجا کار می کرد، او داشت کتابی به نام «سهوة العمر الشقی» را می خواند، از او کتاب را گرفتم تا بخوانم، سپس دوستم از من پرسید که آیا این کتاب را دوست داشتی؟ به او گفتم. بله، او گفت آیا دوست داری با نویسنده کتاب ملاقات کنی؟ او یک شاعر سودانی است. من هم گفتم بله می خواهم.
صباح الفحام ادامه داد: با شاعر عبدالاله الزمراوی ملاقات کردم و در مورد مسئله امام حسین علیه السلام صحبت می کردیم و او دید که من اشک می ریزم. این شاعر سودانی گفت مادرش شب عاشورا بیرون می رفت و سپس با گریه به خانه برمی گشت ، از او می پرسیدم چرا گریه می‌کنی، می گفت: برای شهادت امام حسین علیه‌السلام گریه می‌کنم و ما حسین را نمی‌شناختیم.
صباح الفحام افزود : پس شروع کردم به توضیح درباره امام حسین علیه السلام و سپس ماجرای ابوالفضل العباس را به او گفتم و هر روز مقداری از واقعه و مصیبت امام حسین را برای او شرح می دادم تا اینکه او شیعه شد و درحال حاضر جنبش تشیعی که اکنون در سودان شاهد آن هستیم، عبدالاله الزمراوی یکی از عوامل و بنیانگذاران آن است.

شما می توانید قسمت های دیگر این مستند را در صفحه مسیر عاشقی مشاهده نمایید.


 


دو شنبه 28 شهریور 1401 - 14:59:30