شیخ غازی حنینه : زیارت اربعین به پدیده ای جهانی تبدیل شده است

شنبه 26 شهریور 1401 - 13:21:4

قضیه ساخنه : زیارت اربعین امام حسین علیه السلام حامل پیامی جهانی است، چگونه می توانیم این زیارت را جهانی کنیم و به دورترین نقاط جهان برسانیم؟

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ غازی حنینه رئیس هیئت امنای «تجمع علماء المسلمین» لبنان در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر از بیروت ، گفت : موضوع جهانی سازی یا جهانی کردن این مناسبت بی شک پدیده ای روشن است که هر ساله و با مشارکت بسیاری از کشورهای عربی، اسلامی و بین المللی در این مناسبت تکرار می شود.
وی افزود : ما امسال افتخار داشتیم به نمایندگی از «تجمع علماء المسلمین» با شرکت در کنفرانس ندای الاقصی به اینجا بیاییم و با چشمان خود شاهد حضور خیل عظیمی از مردم در این مراسم دردناک و غم انگیز باشیم. مردمی که وفاداری خود را به خدا و رسول و خاندان پاکش و پایبندی خود را به حق و آزادی و عدالت و دفاع از مستضعفان و مظلومین و در برابر مستکبران و ظالمان  ، در همه حال ابراز می دارند.
شیخ غازی حنینه افزود : امام حسین علیه السلام در درون ما و در احساسات ما و در قلب و جان و روح ما و در جنبشها و فرهنگ ما زنده است. ما با امام حسین علیه السلام با مستکبران و طاغوتیان مبارزه می کنیم. امام حسین ، جهانی شده است و به عنوان مثال در این کنفرانس در کربلا ، نوه گاندی و نوه نلسون ماندلا و علمایی از استرالیا و اروپا حضور داشتند و برای همین جهانی شدن این مناسبت یعنی زیارت اربعین امام حسین علیه السلام ، کاملا واضح و روشن است و ما باید هر سال این رخداد بزرگ را توسعه و گسترش دهیم.
«قضیه ساخنه» یک برنامه سیاسی گفتگو محور است که هر شب در ساعت 20:45 به وقت تهران با حضور کارشناسان و صاحبنظران به بررسی و تحلیل مهم ترین تحولات روز جهان می پردازد.


 


شنبه 26 شهریور 1401 - 13:20:56