قضیه ساخنه .. پژوهشگر لبنانی : زیارت اربعین احیای امر امام حسین علیه السلام است

چهار شنبه 23 شهریور 1401 - 13:19:11

شیخ جعفر عساف، استاد حوزه علمیه از بیروت در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر تاکید کرد زیارت اربعین ، زنده نگه داشتن امر امام حسین علیه السلام است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ جعفر عساف استاد حوزه علمیه از بیروت در برنامه «قضیه ساخنه» که به موضوع «زیارت اربعین و ابعاد انسانی و تمدنی آن» اختصاص داشت ، گفت : هرکس زیارت اربعین را با هر اعتقاد، آگاهی، درک، محبت، فداکاری و نذرهای مختلف به جا آورد ، شکی نیست که بیان کننده این جنبه از فلسفه زیارت اربعین امام حسین علیه السلام است.
شیخ عساف افزود : ائمه اهل بیت علیهم السلام با این زیارت خواستند تا امر حسین علیه السلام را احیا کنند و این تجسم کلام رسول اکرم صلی الله علیه و آله است. که فرمود «إِنَّ لِقَتْلِ‏ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً (براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود)» و این حدیث توضیح دهنده زیارت اربعین است.
وی اضافه کرد : بنابراین ، زیارت اربعین و آنچه در زیارت امام حسین علیه السلام ظاهر می شود و جنبه های زیبایی شناختی فراوانی که در پی دارد مؤید فلسفه زیارت حسینی است.
شیخ جعفر عساف ادامه داد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به فرموده است که حال حسین علیه السلام پس از شهادت چگونه خواهد بود و همچنین آنچه را که امروز شاهد آن هستیم از این زیارت بزرگ نشان می دهد که فلسفه این زیارت احیای امر حسین علیه السلام است و احیای امر ایشان ، احیای امر رسول خدا صلی الله علیه و آله و امر دین رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است.
«قضیه ساخنه» یک برنامه سیاسی گفتگو محور است که هر شب در ساعت 20:45 به وقت تهران با حضور کارشناسان و صاحبنظران به بررسی و تحلیل مهم ترین تحولات روز جهان می پردازد. 

 


چهار شنبه 23 شهریور 1401 - 12:51:44