رئیس تجمع علماء المسلمین لبنان : امام حسین در هر موضع و جایگاهی که باشد امام است

چهار شنبه 23 شهریور 1401 - 10:43:54

شیخ غازی حنینه ، رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان ، در برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر ، در خصوص مسئله نسبی بودن حق و باطل صحبت کرد و گفت که این نظریه ، یک نظریه کاملا غربی است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ غازی حنینه در برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر که به موضوع «اربعین حسینی ؛ یاری مظلومین و مبارزه با مستکبران» اختصاص داشت ، گفت: در حق و باطل، در خیر و شر، در کفر و ایمان، در گمراهی و هدایت، در نور و ظلمت، هیچ چیز نسبی وجود ندارد یا حق است و یا باطل . و این یک واقعیت است. یکی از ویژگی های فرهنگ غرب که در جهان عرب و اسلام ما گسترش یافته و در سطح کل جهان، حتی جوامع مسیحی مذهبی نیز آز آن آسیب دیده است ، مسئله نسبی بودن در اخلاق و تحلیل مسائل مرتبط با حق و باطل است. بنابراین ما نباید به این موضوع ، ابعاد فلسفی بدهیم موجب بحث و اختلاف بر سر جایگاه امام حسین علیه السلام شود. 
شیخ حنینه افزود : در واقع اگر موضوع کربلا و عاشورا را در کتب به ویژه در کتب حدیثی و به ویژه در رابطه با خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  و مقام اهل بیت و آنچه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به ما فرمود از اموری که در رابطه با اهل بیت علیهم اسلام خبر از غیب می دهد ، مورد بررسی قرار دهیم ، تصویری بسیار روشنتر ظاهر می شد. 
وی اضافه کرد : از این رو گفتم و قبلاً نیز گفته بودم و برای من مسلم است که مسئله بی طرفی و ایستادن در حاشیه حوادث در موضوع منازعه امام حسین علیه السلام و یزید و پیروانش ، کاملا از روح اسلام و عدالت و منطق اسلام که خواستار ایستادگی در جانب حق است ، به دور است. 
رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان گفت : اگر به صحنه عاشورا و کربلا و یزید بنگریم ، یزید اگر چه شخصی به نام یزید بن معاویه بن ابی سیفان است ، اما مصداق فساد و ظلم و انحراف و اسوه ظلم و ستم و باطل و نمومه هر معنای بدی است. ناگفته نماند که شریعت اسلام این تصویر منفور را که یزید بن معاویه نشان می دهد رد می کند. 
وی افزود : در مقابل ، حسین علیه السلام سرور جوانان اهل بهشت ​​و ریحانه رسول خدا (ص) است. امام حسین در هر موضع و جایگاهی که باشد امام است. هیچ کسی حق ندارد در این مسئله تشکیک کند و نباید بی طرف باشد و بگوید این نزاع ربطی به من ندارد. اگر مسلمان هستی و دنبال عزت و آزادی و شرافت انسانی هستی حق نداری بگویی اینها امور نسبی است و به من ارتباطی ندارد. 


 


چهار شنبه 23 شهریور 1401 - 10:42:45