بازگشایی کلیسای «سیده عذراء» در حلب پس از بازسازی ویرانیهای جنگ

دو شنبه 21 شهریور 1401 - 17:29:56

کلیسای «سیده عذرا» از کلیسهای ارتدوکس یونانی حلب ، پس از اتمام کار بازسازی و مرمت به دلیل آسیب های فراوان در طول جنگ ، بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مراسم بازگشایی این کلیسا ، در یک مراسم مذهبی انجام شد که مشارکت گسترده مردمی با حضور اسقف یوحنا دهم یازجی ، اسقف کلیسای ارتدکس یونانی انطاکیه و محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه و جمعی از روحانیون اسلامی و مسیحی را شاهد بود. 
پاتریارک یوحنا دهم یازجی ، بازگشایی این کلیسا را گواهی بر تاریخ توصیف کرد و افزود : ما اینجا می مانیم تا در حلب به خاطر صلح برای سوریه و برای کل جهان دعا کنیم.» وی بر اهمیت این افتتاح که نشان دهنده بازگشت حیات به منطقه و زدودن غبار جنگ و تروریسم است ، تاکید کرد. 
محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه نیز بازگشایی کلیسای سیده عذراء را  پس از بازسازی و مرمت ، پیام پیروزی و ایمان دانست و گفت: «و این تنها به برکت فداکاری های نیروهای قهرمانان ارتش عربی سوریه و خون شهدا بود.» 
وی افزود: «همه فرزندان سوریه دست در دست هم برای بازسازی مساجد و کلیساهایی که مورد حملات تروریستی قرار گرفتند و ​​تخریب شدند تلاش می کنند.» 
ساخت کلیسای سیده عذراء واقع در محله الجدیده در شهر قدیمی حلب به قرن پانزدهم میلادی برمی گردد و یکی از قدیمی ترین کلیساهای سوریه است.  کار مرمت این کلیسا در سال 2018 آغاز شد. این کلیسا در نتیجه حملات مستمر تروریستها که بین سال‌های 2012 تا 2016 بخش‌هایی از شهر حلب را به کنترل خود درآوردند ، ویران شده بود.

در ادامه ، گزارش شبکه تلویزیونی الکوثر را در قالب برنامه «حول العالم» در این زمینه مشاهده می کنید.


 


دو شنبه 21 شهریور 1401 - 17:3:6

دسته بندی :