بحران سوخت در یمن با ادامه اقدامات متجاوزان در سرقت منابع این کشور

شنبه 19 شهریور 1401 - 8:50:23

در ادامه در قالب برنامه «حول العالم» شبکه الکوثر ، گزارشی ویژه درباره بحران سوخت در یمن را که به علت اقدامات ائتلاف سعودی و اماراتی به وجود آمده است مشاهده می کنید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ائتلاف سعودی با پافشاری بر سرقت دریایی کشتی‌ های مشتقات نفتی و با ممانعت از ورود 9 کشتی سوخت‌رسان با وجود برقراری آتش‌ بس ، بحران جدیدی برای مردم یمن ایجاد کرده است و وزارت نفت یمن را مجبور کرد تا بر اساس طرحی اضطراری کار کند وشهروندان بر ضرورت استیفای حقوق خود با توسل به زور تاکید کردند. 
با وجود برقراری آتش بس ادعایی ، بحران فرآورده های نفتی بار دیگر در حال بازگشت به خیابان‌های صنعا است و صف‌های طولانی برای وسایل حمل‌ و نقل مختلف در مقابل برخی جایگاههای توزیع سوخت و پمپ بنزینها که تحت سیستم اضطراری فعال هستند تشکیل شده است و سایر جایگاهها نیز به دلیل نبود فرآورده های نفتی و تداوم دزدی دریایی نیروی دریایی ائتلاف متجاوز از کشتی های سوختی ، تعطیل شده است. 
شهروندان صنعا می دانند که این بحران توسط نیروهای ائتلاف به وجود آمده است تا بر آنها تسلط یابند و توانایی های مردم را برای افزایش سلطه و نفوذ خود از بین ببرند اما مردم یمن تاکید دارند که همانطور که به زور حقوقشان گرفته شده است به زور نیز بازگردانده خواهد شد.


شنبه 19 شهریور 1401 - 8:46:16