مستند مسیر عاشقی .. حاج ابوالغیث : بعثیها مانع از خدمت رسانی ما به زوار می شدند

پنج شنبه 17 شهریور 1401 - 18:51:33

حاج ابوالغیث در مستند «مسیر عاشقی» از تجربه خدمت رسانی به زائران اربعین در دوران جنایات حزب بعث سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حاج ابوالغیث در برنامه مستند «مسیر عاشقی» در گفتگو با شبکه الکوثر گفت :« رژیم جنایتکار بعث به ما فشار می آورد و از خدمات رسانی به زائران جلوگیری می کرد، به طوری که مجبور می شدیم زائران را در خانه و گاهی پشت خانه پنهان کنیم تا اگر نیروهای امنیتی بعث می آمدند بتوانیم از دست آنها فرار کنیم.» 
حاج ابوالغیث افزود :« در زمان بعث بسیار ما را تحت فشار قرار می دادند. گاهی اوقات که اوضاع بحرانی می شد ما زائران را گاه در خانه و گاهی در پشت خانه مخفی می کردیم تا آماده فرار شوند. لذا وقتی نیروهای امنیتی می آمدند آنها فرار می کردند. شبها زائران را پشت خانه خود مخفی می کردم و آنها شام می خوردند و استراحت می کردند. من از آنها عذرخواهی می کردم و می گفتم ببخشید با اینکه مهمانسرا داریم اما مجبور از شما اینجا پذیرایی کنم چرا که هر لحظه ممکن است نیروهای حزب بعث به سراغ ما بیایند.» 
وی گفت :« یک بار برای خرید به بازار رفتم ، در میانه راه خودرو نیروهای امنیتی منطقه را با پنج خودرو دیگر دیدم. آنها پیاده شدند و به طرف رودخانه که زائران معمولا از کنار آن به طرف کربلا می رفتند حرکت کردند. چند زائر از آنجا درحال عبور بودند. من با خودرو خود از نیروهای امنیتی با سرعت عبور کردم ، جاده هم خاکی بود و گرد و غبار زیادی فضا را پر کرد و با چراغ به زائران علامت دادم. آنها متوجه شدند که موضوع از چه قرار است و بلافاصله به طرف نخلستان فرار کردند. و هیچ کدام از آنها دستگیر نشد.»

 شما می توانید قسمت های دیگر این مستند را در صفحه مسیر عاشقی مشاهده نمایید.


پنج شنبه 17 شهریور 1401 - 18:51:24