حمله به بزرگترین پایگاه اشغالگران آمریکایی در سوریه

سه شنبه 15 شهریور 1401 - 17:22:0

انفجارهایی مهیب ، پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور در شرق سوریه را به لرزه درآورد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، درپی این انفجارها ، جنگنده های نیروی هوایی آمریکا بر فراز این منطقه به پرواز درآمدند تا سر نخی از عاملان این حملات بیابند اما فایده ای نداشت. 
خبرنگار الکوثر در برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر گزارش داد : اینگونه حوادث در منطقه الجزیره سوریه در جریان است و پس از پنج حمله پیشین در اوت گذشته ، این اولین حمله به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در ماه سپتامبر به شمار می آید. 
مهند الضاهر کارشناس امور سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما درباره حمله به میدان نفتی العمر گفت : مسلم است که دولت سوریه که همواره متهم است به حملات اسرائیل پاسخ نمی دهد ، راه حلی را در هدف قرار دادن کسانی که خاک سوریه را اشغال کرده اند می یابد. 
وی افزود : به نظر من مسئله اخراج آمریکایی ها بسیار نزدیک شده است و به نظر می رسد تشدید مقاومت مردمی در منطقه شدت خواهد گرفت و شاید بتوان گفت مقدمه ای برای اخراج آمریکایی به شکلی سریعتر از آنچه ما تصور می کنیم باشد. 
سامر الزرقا روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی نیز گفت : من فکر می کنم که حملات مقاومت مردمی در آینده تشدید خواهد شد و آمریکا به طور جدی خطر این مقاومت و حملات آن را احساس کرده است. 
وی افزود : آمریکا درحال حاضر تلاش می کند شدت این خسارات را بکاهد و حتی وجود مقاومت مردمی در سوریه را تکذیب و ادعا می کند طرفهای مشخصی این حملات را انجام می دهند اما حقیقت این است که یک مقاومت مردمی وجود دارد که تصمیم خود را گرفته است و این تصمیم از قبل با حمایت متحدان گرفته شده است و این موضوع که هدف آن اخراج اشغالگران آمریکایی از منطقه است ، قابل انکار نیست. 
نیروهای پشتیبانی ارتش آمریکا از ترس ادامه تشدید تنش ها توسط گروه های مقاومت مردمی ،  از خاک عراق وارد شهر الیعربیه در استان حسکه شدند که نشان می دهد فشار برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از سوریه، به هدفی تبدیل شده است که واشنگتن بیش از دیگران متوجه آن شده است و در روزها و هفته های آینده این مسئله ، اقدامات غافلگیر کننده بیشتری را شاهد خواهد بود. 


 


سه شنبه 15 شهریور 1401 - 16:11:8