تشدید مقاومت مسلحانه فلسطینیها در کرانه باختری و نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی

سه شنبه 15 شهریور 1401 - 13:28:42

عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی به عنوان بخشی از مقاومتی جدید که به طور کلی فروکش نکرده است ، شتاب می گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خبرنگار ما در گزارشی از رام الله در برنامه «مع المراسلین» افزود : درگیری‌ها بین فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر در چند نقطه در حال اوج گرفتن است تا اهرمی قوی برای مقاومت و تشدید مقابله به ویژه مقاومت مسلحانه در شمال کرانه باختری باشد که با اجرای عملیات مسلحانه مانند عملیات دره اردن و حمله مستقیم به نظامیان اشغالگر و اتوبوسهای شهرک نشینان ، پیروزیهایی را کسب کرده است. 
علاء الریماوی نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت : این عملیات تنها یک عملیات فردی نیست ، بلکه یک عملیات سازمان یافته است که در سرزمین های فلسطینی درحال گسترش است . گروههای اصلی فلسطینی مانند جنبش حماس و جهاد اسلامی و فعالانی از جنبش فتح در کرانه باختری فعالیت می کنند و اشغالگران صهیونیستی این گروهها را را به داشتن زیرساختهای واقعی خود در کرانه باختری متهم می کنند. 
 الریماوی افزود : آنچه یکشنبه گذشته در کرانه باختری شاهد بودیم، عملیاتی بود که خسارات سنگینی را در صفوف اشغالگران به دنبال داشت و جوانان موفق شدند به اتوبوس نظامی رژیم صهیونیستی برسند و به صورت مستقیم به آن تیراندازی کنند و تلاش کردند وارد اتوبوس شوند و اگر حفاظت و امنیت از این اتوبوس قوی نبود 7 تا 8 نظامی اسرائیلی کشته می شدند و آنها نتوانستند به تیراندازی جوانان فلسطینی پاسخ دهند. 
وی اضافه کرد : اشغالگران معتقدند در روزهای آینده درگیریهای شدیدی در کرانه باختری رخ خواهد داد و جنین ، نابلس و طولکرم محور این درگیریها خواهد بود چرا که ده ها فلسطینی مسلح در آنها آماده درگیری هستند و اشغالگران فکر می کنند این وضعیت رو به تشدید و انفجار پیش می رود. 
عصمت منصور کارشناس امور صهیونیستی نیز گفت : مردم فلسطین این اقدامات را درک می کنند و برای پرداخت بهای آن آمادگی دارند تا مقاومت بتواند ادامه یابد. همه بر این باورند که چاره این اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی ، ادامه و تشدید مقاومت مسلحانه است. 
ناظران معتقدند افزایش میزان عملیات در کرانه باختری و ظهور آن با اقدامات و عملیات حرفه ای ، به طرف احتمال تشدید عملیات سازمان یافته مقاومت و از بین بردن سیطره امنیتی بر ضد فلسطینیها پیش می رود. 


 


سه شنبه 15 شهریور 1401 - 13:25:0