بازگشت شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی به ترکیه

دو شنبه 14 شهریور 1401 - 10:42:9
بازگشت شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی به ترکیه

شرکت‌های هواپیمایی رژیم اشغالگر قدس از امروز قادر خواهند بود تا به فرودگاه استانبول و سایر شهرهای ترکیه پرواز کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری تسنیم، با تصویب توافق‌نامه هوایی ترکیه و رژیم صهیونیستی اسرائیل در جلسه روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی، شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل پس از ۱۵ سال به فرودگاه‌های ترکیه پرواز خواهند کرد.
رژیم صهیونیستی تا پیش از امضای توافق اخیر میان تل‌آویو و آنکارا، شرکت‌های هواپیمایی خود را به دلیل نگرانی‌های امنیتی از پرواز به مقصد شهرهای مختلف ترکیه منع کرده بود. اختلاف نظر میان مسئولان ترک و اسرائیلی بر سر ترتیبات امنیتی پرواز، زیرساخت‌های حفاظتی و نظارت و بازرسی از مسافران در فرودگاه های ترکیه سبب شده بود تا مقامات ترکیه با شروط یکجانبه و تحمیلی رژیم صهیونیستی مخالفت کنند.
با این حال به نظر می‌رسد پس از سفر ماه می 2022 مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به سرزمین‌های اشغالی، توافقاتی میان طرفین حاصل شد تا بدین شکل شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی پس از 15 سال بار دیگر بتوانند به شهرهای مختلف ترکیه پرواز کنند.
نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در توئیتر شخصی خود ضمن تاکید بر منافع راهبردی این توافقنامه برای آنچه که وی حفظ ثبات و شکوفایی منطقه ادعا کرده است از تعیین سفیر این رژیم در آنکارا به عنوان گام آتی توسعه روابط طرفین یاد کرده است.
رژیم صهیونیستی و ترکیه روز 17 آگوست سال جاری به صورت رسمی از عادی سازی کامل روابط آنکارا و تل‌آویو و تبادل سفرای طرفین در آینده نزدیک خبر دادند.


دو شنبه 14 شهریور 1401 - 10:14:34

دسته بندی :