برگزاری کنفرانس بین المللی «ندای الاقصی» در کربلا

دو شنبه 14 شهریور 1401 - 10:14:39
برگزاری  کنفرانس بین المللی «ندای الاقصی» در کربلا

همزمان با مراسم اربعین حسینی (ع) اولین کنفرانس بین المللی "ندای الاقصی" با عنوان «پایه های نهضت حسینی و نقش آن در آزادی قدس و انقلاب ملت فلسطین» در کربلا برگزار می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از سایت عربی ۲۱، در این کنفرانس ۲۵۰ شخصیت علمی و فرهنگی از ۶۰ کشور جهان از جمله نوه های گاندی و نلسون ماندلا مشارکت خواهند داشت.
در افتتاحیه این کنفرانس همچنین شیخ "محمد احمد حسین"، مفتی فلسطین و سراسقف "عطاالله حنا" از قدس اشغالی از طریق ویدیو کنفرانس مشارکت خواهند کرد.
مسئولان برگزاری کنفرانس با تشریح اهداف این نشست بین المللی اعلام کردند: اهمیت همکاری و همبستگی بین المللی میان مومنان درخصوص مساله فلسطین، تحقق عدالت، حمایت از ملت های مظلوم و در راس آن ملت فلسطین از اهداف برگزاری این کنفراس بین المللی بشمار می رود؛ انقلاب امام حسین (ع) و شهادت ایشان بزرگ ترین الگوی دفاع از حق و فداکاری در راه اصلاح و تحقق حقوق مستضعفان است.
همچنین مطرح کردن مساله فلسطین و اساس نهضت حسینی با توجه به حضور گسترده زائران اربعین حسینی (ع) مبنی بر اینکه این دو مساله نقاط وحدت میان تمام مردم از هر جنس و کشور و دین است، از دیگر اهداف برگزاری این  این کنفرانس بین المللی اعلام شده است.
این کنفرانس بین المللی با همکاری تعدادی از نهادها و موسسات از جمله دبیرخانه عمومی عتبات حسینی، دار الافتای عراق و کمپین جهانی بازگشت به فلسطین برگزار می شود.


دو شنبه 14 شهریور 1401 - 10:0:25

دسته بندی :