توصیه‌های مهم به زائران اربعین

دو شنبه 14 شهریور 1401 - 9:50:25
توصیه‌های مهم به زائران اربعین

براساس آمار و اطلاعات موجود پیش‌بینی می‌شود از 24 شهریور تا یکم مهر دوره اوج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور باشد، بنابراین توصیه می‌شود زائران سفرهای خود را برنامه‌ریزی کنند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری فارس ، طبق توصیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، زائران برای دسترسی به ناوگان عمومی جاده‌ای اعم از اتوبوس، مینی‌بوس، ون و‌ سواری کرایه عمومی و جلوگیری از تأخیر ‌سفر از همان مرزی که خارج شده‌اند به کشور برگردند.

زائران توجه داشته باشند صرفاً مسیر کوتاه‌تر دلیل مناسبی برای انتخاب مرز ورود و خروج از کشور نیست و چه بسا بنا به شرایط پیش‌ِ رو، در مسیرهای کوتاه‌تر هزینه‌های زمانی، مالی و غیره بیشتری به زائران تحمیل شود. 

 چهار توصیه مهم برای جلوگیری از ازدحام زائران اربعین در مرزها

براساس پیش‌بینی‌ها، زیارت اربعین امسال 5 میلیون زائر ایرانی خواهد داشت، 30 درصد از زائرانی که از طریق حمل و نقل جاده‌ای به کربلا مشرف می‌شوند با وسایل نقلیه عمومی و 70 درصد با وسایل نقلیه شخصی جابه‌جا خواهند شد.

با افزوده شدن مرزهای جدید امسال 6 مرز چذابه، شلمچه، مهران، باشماق، خسروی و تمرچین آماده ورود زائران حسینی هستند. 

مرز مهران پرازدحام‌ترین معبر زائران پس از این مراسم پرفیض خواهد بود به همین دلیل چهار اقدام برای رفاه بیشتر زوار پیشنهاد می‌شود.

الف) زائران مرز ورود به کشور را همان مرزی انتخاب شود که از آن خارج شده‌ا‌ند در واقع نزدیک‌ترین ورودی را به محل سکونت خود انتخاب کنید.

ب) زائران در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی، برای بازگشت در اسکان عمومی همکاری کنند.

ج) توصیه می‌شود افراد بیمار و سالخورده برای تردد آسان ‌زودتر سفر کنند.

د) بعد از مراسم اربعین تعجیل برای بازگشت منجر به ازدحام و کاهش سطح ارائه خدمات خواهد شد، بنابراین زوار برای ورود به کشور برنامه‌ریزی کنند.

 24 تا 31 شهریور پرتقاضاترین ایام سفرهای اربعین/ زوار برنامه‌ریزی سفر داشته باشند

زائران اربعین در جریان باشند که از 24 شهریور تا یکم مهرماه دوره اوج بازگشت زائران است بنابراین توصیه می‌شود از همان ابتدای این سفر زیارتی برنامه‌ریزی سفر انجام شود.

زوار قبل از برگشت نام مرز ورودی خود را به سامانه 2000141 پیامک کنند

یکی از دغدغه‌های اصلی زائران اربعین حسینی پیدا کردن اتوبوس و مینی‌بوس در کمترین زمان هنگام بازگشت به کشور است در همین راستا طبق برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سامانه پیامکی برای تسهیل بازگشت زوار از مرزها به استان‌ محل اقامت طراحی شده است تا در کمترین زمان بتوانند از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای مثل اتوبوس و مینی‌بوس استفاده کنند.

ضرورت دارد زائران هنگام اتمام زیارت و شروع حرکت به سمت مرز، صرفاً نام مرز ورودی خود را نظیر باشماق، تمرچین، خسروی، چذابه، شلمچه و یا مهران به سامانه 2000141 پیامک کنند تا با توجه به حجم تردد در هر مرز تعداد ناوگان لازم در مبادی ورودی کشور تأمین شود.

 موقعیت 6 پایانه مرزی همجوار با عراق

پایانه‌های مرزی ما که به کشور عراق متصل هستند شامل پایانه‌‌های چذابه و شلمچه در استان خوزستان‌، پایانه مهران در استان ایلام، پایانه خسروی در استان کرمانشاه، پایانه باشماق در استان کردستان و پایانه تمرچین در استان آذربایجان غربی است.

 


دو شنبه 14 شهریور 1401 - 9:50:20

پربازدیدها