تجلیل از ورزشکاران لبنانی که با نمایندگان رژیم صهیونیستی رقابت نکردند

یک شنبه 13 شهریور 1401 - 17:4:20

در مراسمی در بیروت ، از ورزشکاران لبنانی که در رقابتهای بین المللی از رویارویی به نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی خودداری کرده بودند ، تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مجمع جهانی حمایت از گزینه مقاومت، مراسمی را برای تجلیل از قهرمانان لبنانی (شربل ابوظاهر، قهرمان هنرهای رزمی ، نادیه فواز، قهرمان شطرنج و ابراهیم کمال داور بین المللی) که از رقابت با ورزشکاران دشمن صهیونیستی خودداری کردند ، برگزار کرد.  
احمد محبی خبرنگار الکوثر در برنامه «مع المراسلین» از بیروت گزارش داد ، دکتر یحیی غدار دبیرکل مجمع جهانی حمایت از گزینه مقاومت ، در سخنانی خطاب به این ورزشکاران گفت : امروز شما با اقدام سه گانه خود، نام و جایگاه لبنان را به بالاترین سطح رساندید و نشان دادید که ما بر سر خون و فداكاری در دوران آزادسازی ، سازش نمي كنیم و عادی سازی و خيانت را رد می كنیم.
کفاح دبور نماینده جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد این ورزشکاران لبنانی با مقاومت ورزشی خود فلسطین را یاری کردند و نشان دادند مقاومت تجزیه ناپذیر است و هر فرد مقاومی در هر کجا که باشد کار خود را انجام می دهد.
 فؤاد بکر مسئول بخش مقاومت در جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در این مراسم گفت : ورزش و سیاست دو امر جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند و ورزش موضعی انسان دوستانه برای تحریم اشغالگری اسرائیل است.
حسن جونی استاد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه در گفتگو با خبرنگار شبکه الکوثر، گفت: این جوانان نه تنها به آزادی سرزمین کمک می کنند، بلکه در آزادی انسان و بازگشت به اصول و اخلاق والا و فداکاری سهیم هستند.
دکتر احسان عطایا نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان نیز به نوبه خود گفت: موضع این ورزشکاران لبنانی ، میزان آگاهی این نسل جوان و مقاوم ، نسلی که تکمیل کننده آزادسازی سرزمین های لبنان و فلسطین است ، نشان می دهد.
شربل ابوظاهر قهرمان هنرهای رزمی با تشکر از همه کسانی که از مواضع قهرمانانه او حمایت کردند گفت به اقدام خود در خودداری از مبارزه با نماینده دشمن صهیونیستی افتخار می کند.


 


یک شنبه 13 شهریور 1401 - 17:4:12