دلایل تعویق استخراج گاز از میدان کاریش توسط رژیم صهیونیستی چیست؟

پنج شنبه 10 شهریور 1401 - 17:46:53

رسانه های صهیونیستی همچنان واکنشهای مختلف در پاسخ به مطالبات لبنان در خصوص تعیین مرزهای دریایی و منطقه اقتصادی مورد مناقشه را منتشر می کنند ، مین‌های مختلفی که روی میز گذاشته می‌شود تا واکنش لبنان را بسنجند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسن حجازی کارشناس امور عبری گفت : اشغالگران ، اخباری را به گوش می‌رسانند که هدف آن محک زدن واکنش طرف مقابل است، اما می دانند که بدون دادن امتیاز و تحقق تمام حقوق لبنان ، اوضاع رو به تشدید تنش پیش خواهد رفت. بنابراین اشغالگران می‌دانند در این زمینه ضعف‌های زیادی دارند و باید پاسخ‌های روشن بدهد ، اما گزینه‌های مقاومت آماده است.  
محمد رعد ، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت ، تاکید کرد : امروز نان و دارو و هزینه درمان و نبود نفت و گاز و تامین نیازهای روزانه ، ما را محاصره کرده اند و مانع از سرمایه گذاری شرکتهای بزرگ در کشور ما می شوند. آنها از انتقال و حواله پول از طرف مردم ما در خارج جلوگیری می‌کنند. این همه محاصره و محدودیت برای چیست؟ برای اینکه ما تسلیم شویم و از گزینه عزت و حاکمیت و استقلال و حفظ کشور با تصمیم و تلاش خودمان صرف نظر کنیم. 
خبرنگار الکوثر در ادامه این گزارش در برنامه «مع المراسلین» افزود : این در حالی است که دولت یائیر لاپید از ترس اجرای تهدیدهای حزب الله ، استخراج گاز از میدان کاریش را تا ماه اکتبر به تعویق انداخته است. 
دکتر حسان علیان نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت : صحبت های اسرائیلی ها درباره به تعویق انداختن حفاری برای ماه اکتبر به نظر من مربوط به انتخاباتی است که در ماه نوامبر برگزار می شود. از نظر مقاومت ، این مسئله قطعی است و وقت رو به اتمام است. بنابراین هر مسئله ای داخل جامعه رژیم اسرائیل ارتباطی به مقاومت ندارد و آنها باید این هفته زمان قطعی و تعیین کننده را مشخص کنند و آموس هوکشتاین با درخواست های لبنان برای حفاری و اجازه حضور شرکت ها در منطقه دریایی به منظور اکتشاف و استخراج نفت و گاز ، بیاید.


 


پنج شنبه 10 شهریور 1401 - 17:40:35