مسجد تنگه ملاکا ؛ مسجدی زیبا بر روی آب

چهار شنبه 9 شهریور 1401 - 15:52:22
مسجد تنگه ملاکا ؛ مسجدی زیبا بر روی آب

مسجد تنگه ملاکا یکی از مساجد زیبا با معماری کم‌نظیر است که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بنا، شناور ماندن آن در زمان بالا آمدن سطح آب است.

تهران- الکوثر: مسجد تنگه ملاکا در سال 2006 میلادی با هزینه ۱۰ میلیون یورو توسط یانگ دی پرتوان آگونگ حاکم عالی مالزی ساخته و افتتاح شد.

این مسجد در بخش ساحل سلت ملاکا در بندر هیلیر Bandar Hilir قرار گرفته و زمانی که سطح آب بالا بیاید در آب شناور خواهد بود و به نظر می رسد که ساختمان مسجد بر روی آب در حال حرکت است ، به همین جهت در بین دیگر مساجد شناور دنیا قرار گرفته است.

این مسجد تنها مسجدی است که در ساحل این تنگه ساخته شده است. پس از پایان یافتن ساخت این مسجد، با برگزاری جشنی باشکوه در تاریخ بیست و چهارم ماه نوامبر سال 2006 به وسیله حاکم بزرگ منطقه ، سید پوترا جامالایل (Syed Putra Jamalullail) گشایش یافت. 

تنگه مالاکا که طولانی ترین تجاری ترین تنگه دنیا به حساب می آید که اهمیت این تنگه همتراز و برابر با کانال سوئز و کانال پاناما می دانند، بر پیشرفت جزیره و شهر  و حتا ایالت تاثیر به سزایی داشته است.  صنعت گردشگری و توریسم نیز از این مساله بی بهره نبوده است. بخشی که مسجد در آن است، در برنامه توسعه دولت قرار داشته و اجازه ساخت ساختمان های مسکونی داده نمی شود و تنها بناهای تجاری اجازه ساخت دارند.


 


چهار شنبه 9 شهریور 1401 - 10:47:53