حمله شدید اللحن مقتدی صدر به طرفداران جریان صدر !

سه شنبه 8 شهریور 1401 - 16:30:35

مقتدی صدر در نشستی خبری در واکنش به خشونتهای اخیر بغداد ، گفت جریان صدر با نظم و فرمانبردار است و اگر از مقابل پارلمان ظرف یک ساعت عقب نشینی نکند از آن برائت می جویم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روز گذشته و پس از اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم آشوبگری حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

مقتدی صدر روز سه شنبه در نشستی خبری گفت در مقابل مردم سرافکنده هستم و از آنها عذرخواهی می کنم، انقلابی که خشونت و قتل در آن باشد، بد انقلابی است.

صدر افزود،ازاین پس نمی گویم، آنچه رخ داد انقلاب است، زیرا انقلاب نیست و قاتل و مقتول در آتش هستند و ریختن خون عراقی حرام است.

مقتدی صدر تاکید کرد، از نیروهای امنیتی و حشد شعبی (نیروی بسیج مردمی عراق) تشکر می کنم که موضع بی طرفانه ای اتخاذ کردند.

رهبر جریان صدرگفت جریان صدر با نظم و فرمانبردار است و اگر از مقابل پارلمان ظرف یکساعت عقب نشینی نکند از آن برائت می جویم. صدری ها به طور کامل از مقابل پارلمان خارج شوند و به تحصن خود پایان دهند.

پس از نشست خبری مقتدی صدر و تاکید وی مبنی بر خروج طرافداران خود از منطقه سبز بغداد، طرفداران صدر عقب نشینی را از مقابل پارلمان عراق آغاز کردند.


 


سه شنبه 8 شهریور 1401 - 16:16:51

دسته بندی :