تکرار ادعاهای پسر قذافی: موسی صدر لیبی نبود

شنبه 5 شهریور 1401 - 16:48:45
تکرار ادعاهای پسر قذافی: موسی صدر  لیبی نبود

تهران- الکوثر: پسر معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی بار دیگر اظهارات خود درباره ناپدید شدن «امام موسی صدر» تکرار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«هانیبال قذافی» با ادعای اینکه معمر قذافی دیداری با موسی صدر نداشته است ، گفت: «عبدالسلام جلود» نخست وزیر پیشین لیبی مسئول پرونده لبنان در زمان ناپدید شدن موسی صدر بوده است. وی افزود: عبدالسلام جلود با موسی صدر در طرابلس قبل از ناپدید شدنش دیدار کرده و  من اطلاعاتی درباره ناپدید شدن موسی صدر ندارم.
هانیبال قذافی ادامه داد : موسی صدر در رم ناپدید شد و سندی مبنی بر اینکه موسی صدر در لیبی ناپدید شده است، وجود ندارد.
یادآور می‌شود که شهریورماه سال ۱۳۵۷ آیت‌الله سید موسی صدر رهبر جنبش امل لبنان به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (مدیر خبرگزاری لبنان) در لیبی ناپدید شدند و از آن زمان تاکنون اطلاع دقیقی از سرنوشت آنها در دست نیست.
آخرین باری که وی مشاهده شد، روز ۳۰ اوت ۱۹۷۸ (نهم شهریور ۱۳۵۷) مقابل هتل الشاطی بود که سوار بر خودروی تشریفات در پاسخ به روزنامه‌نگاران گفت به ملاقات سرهنگ قذافی می‌رود. سفر وی به لیبی به دعوت دولت این کشور بود اما یک روز پیش از آغاز مراسم سالگرد به قدرت رسیدن قذافی، اعلام شد که او و همراهانش لیبی را به مقصد ایتالیا ترک کردند.
این ادعا از سوی دولت ایتالیا رد شد و بعدها نیز اظهارات سران لیبی حکایت از آن داشت که این کار صحنه‌سازی دولت قذافی بود.

پیگیری ناپدید شدن امام موسی صدر رهبر معنوی شیعیان لبنان که قریب دو دهه نقش مؤثری در بازسازی سیاسی، اعتقادی جامعه شیعه در این کشور داشت، یکی از دغدغه‌های اصلی انقلاب اسلامی بوده است. امام خمینی(ره) در مقاطع مختلف بر پیگیری سرنوشت امام صدر تأکید داشت.

از نهم شهریور سال ۱۳۵۷ تاکنون امام موسی صدر دیده نشده و خبرهایی که احتمال زنده بودن امام صدر را می‌دهد مربوط به اظهارات برخی زندانیان است.


شنبه 5 شهریور 1401 - 15:53:39