تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صدای استاد «کامل یوسف بهتیمی»

شنبه 5 شهریور 1401 - 10:7:25
تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صدای استاد «کامل یوسف بهتیمی»

محمد زکی یوسف مشهور به کامل یوسف البهتیمی از قاريان مشهور مصری است که در خلال سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ میلادی توانست شهرت چشمگیری بدست آورد. همراه هم شنونده سوره فرقان آیات ۵۸ تا آخر، قیامه، علق ۱ تا ۵ با صدای استاد باشیم .

تهران-  الکوثر: محمد زکی یوسف مشهور به کامل یوسف البهتیمی در سال 1922 ميلادي در روستاي بهتيم القليوبيه به دنیا آمد و در محضر اساتیدی چون محمد محمد الصيفي و شيخ محمد سلامه شاگردی کرد . وی در سال 1953 به راديوي مصر پيوست؛ در حالي که کم‌سالترين قاري راديو بود. جالب آنکه در همان سالي که شیخ محمد صديق المنشاوي به راديو مصر پيوست ،او نیز به رادیو وارد شد. ارتباط عاطفي عميقي ميان اين دو بود .وی به روز دوم ژوئن 1969 ميلادي چشم از جهان فروبست درست درهمان سالی که شيخ المنشاوي بدورد حيات گفت.

از بین قاریان مصری شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که تقریبا فرقی بین تلاوتهای استودیویی و مجلسی اش قائل شد . و اما تلاوتهای استاد کامل یوسف البهتیمی تقریبا از این قاعده پیروی می کند . در حالیکه همگان انتظار دارند. تلاوتهای استودیویی به خاطر شرایط خاص محیط و عدم تشدید صدا از جذابیت کمتری برخوردار باشد ؛ اما تلاوتهای استاد کامل یوسف درمحیط استودیو هم بسیار شیرین و شنیدنی است.
در مورد دلایل مرگ استاد کامل یوسف در سن 47 سالگی گمانه زنی های زیادی میشود . دسته ای بیماری عجیبی و ناشناخته ای را دلیل مرگ وی میدانند و بعضی نیز ، معتقدند استاد توسط معاندان و چشم تنگان مسموم شد و فوت کرد.

 

سوره فرقان آیات ۵۸ تا آخر، قیامه، علق ۱ تا ۵ با صدای استاد

 


شنبه 5 شهریور 1401 - 10:6:14