رئیس موساد:

توافق با ایران «فاجعه راهبردی» برای اسرائیل

جمعه 4 شهریور 1401 - 15:47:43
توافق با ایران «فاجعه راهبردی» برای اسرائیل

تهران- الکوثر: با پدیدار شدن نشانه های بیشتری از قریب الوقوع بودن دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته ای جدید، مقامات رژیم صهیونیستی تلاش های آشکار و پنهان خود را برای تخریب مذاکرات و معطل نگه داشتن این توافق، شدت بخشیده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در همین راستا رئیس سرویس جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی  توافق احتمالی با ایران را«فاجعه راهبردی» برای اسرائیل توصیف کرد. 

در نشست‌های اخیر خود درباره توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و قدرت‌های جهانی، این توافق را «فاجعه راهبردی» برای رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «دیوید بارنیا» رئیس موساد گفت این توافقی «بسیار بد برای اسرائیل» است و ایالات متحده در حال عجله برای دستیابی به توافقی است که در نهایت بر اساس «دروغ» است. بارنیا در عین حال اضافه کرد به نظر می‌رسد توافق با توجه به نیازهای آمریکا و ایران اجتناب ناپذیر باشد. 

وی در ادامه با تکرار ادعاهایش علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، گفت «این توافق به دلیل بندهای غروب آن به ایران مجوز می‌دهد تا مواد هسته‌ای مورد نیاز برای ساخت بمب را در چند سال جمع‌آوری کند و همچنین میلیاردها دلار پول مسدود شده فعلی را در اختیار تهران قرار می‌دهد که باعث افزایش خطری می‌شود که ایران در سراسر منطقه از طریق عوامل نیابتی‌ خود ایجاد می‌کند».

وی در ادامه با تکرار ادعاهای این روزهای مقامات صهیونیست تاکید کرد این توافق هیچ تعهدی برای اسرائیل به دنبال نخواهد داشت و تل آویو هر طور که صلاح بداند برای خنثی کردن تهدید علیه خود عمل خواهد کرد.

به ادعای وی، «موساد در حال آماده شدن است و می‌داند که چگونه این تهدید را برطرف کند. اگر اقدامی نکنیم، اسرائیل در خطر خواهد بود». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 4 شهریور 1401 - 15:40:35