راه اندازی قطار تهران- کربلا به مناسبت اربعین

جمعه 4 شهریور 1401 - 10:48:55
راه اندازی قطار تهران- کربلا به مناسبت اربعین

تهران- الکوثر: مدیرعامل راه آهن ایران از دستیابی به تفاهم با مدیرعامل راه آهن عراق برای راه اندازی قطار تهران- کربلا از هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «سید میعاد صالحی» معاون وزیر شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، روز پنجشنبه  گفت: طی هفته جاری و هفته گذشته جلساتی با همتای عراقی در خصوص راه اندازی قطار تهران- کربلا برگزار شد.

وی افزود: طبق تفاهم با مدیرعامل راه‌آهن عراق، مقرر شد به مدت سه ماه، هفته‌ای یک رام قطار از تهران تا کربلا سیر کند.

صالحی با اشاره به تکمیل نبودن مسیر 30 کیلومتری برای اتصال راه آهن ایران به عراق ادامه داد: این قطار از تهران تا مرز شلمچه در داخل کشور سیر خواهد کرد و از مرز شلمچه تا بصره به طول 30 کیلومتر، مسافران مسیر را با اتوبوس طی خواهند کرد و در بصره سوار قطار شده و تا کربلا ادامه مسیر می دهند. 

مدیرعامل راه آهن خاطرنشان کرد: با توجه به این که این قطار در سه ماهه اول به صورت آزمایشی است، حرکت این قطار به صورت کاروانی و از طریق آژانس های مسافرتی منتخب مورد تایید انجام می شود.

وی بیان کرد: با توجه به این که ممکن بود در این سفر موانعی وجود داشته باشد، سه هفته گذشته به همراه همکارانم این مسیر را به صورت میدانی طی کردیم تا بتوانیم موانع را متوجه شده و برطرف کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد تکمیل خط آهن شلمچه-بصره نیز گفت: با توجه به تفاهم با کشور عراق، مطالعات عمرانی برای احداث خط در حال انجام است و گام به گام به جلو حرکت می کنیم تا این مسیر هر چه زودتر احداث شود.

وی افزود: به مناسبت ایام اربعین و برای رفاه حال زائران، در بازه زمانی 15 تا 30 شهریورماه، تعداد قطارهای تهران -کرمانشاه، تهران- خرمشهر و تهران- اهواز دو برابر خواهد شد، ضمن اینکه قطارهای اهواز تا خرمشهر نیز ادامه سیر خواهند داد.

صالحی تاکید کرد: همچنین در این ایام شرکت راه آهن به طور 24 ساعته، زائرین را از خرمشهر تا مرز شلمچه به طور رایگان جابجا خواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 4 شهریور 1401 - 10:48:44

پربازدیدها