وحشتزدگی صهیونیست‌ها از تهدیدات سیدحسن نصرالله

پنج شنبه 3 شهریور 1401 - 16:39:39
وحشتزدگی صهیونیست‌ها از تهدیدات سیدحسن نصرالله

تهران- الکوثر: یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی از فرسایش بازدارندگی اسرائیل در برابر حزب الله خبر داد که کار اسرائیل را در جنگ احتمالی آینده با حزب الله بسیار سخت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از ایرنا، "یدیعوت آحارنوت" در سرمقاله خود با عنوان "نصرالله تهدید می کند، اسرائیل برای جنگ آماده می شود" به قلم "یوسی یوشع" نوشت، اختلاف درباره مرزهای دریایی بین لبنان و اسرائیل، موجب بالاگرفتن تنش بین حزب الله لبنان و اسرائیل شده است.

این روزنامه افزود: سخنرانی ها و تهدیدهای مکرر (سید) حسن نصرالله دبیرکل حزب الله موجب نگرانی اسرائیل است؛ حال آنکه استخراج گاز از منابع دریای مدیترانه، به ویژه از میدان "کاریش" نیز برای تامین منافع تل آویو ضروری است.

یدیعوت آحارنوت با اشاره به نظر "بنی گانتس" وزیر جنگ اسرائیل که گفته بود، "بهتر است بدون جنگ به توافق دست یابیم"، افزود: با این وجود، فرماندهی منطقه شمال (فلسطین اشغالی)، نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش برای احتمال بروز درگیری در جبهه شمالی آماده می‌شوند و برنامه‌هایی دراین زمینه آماده می کنند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: حتی اگر (سید حسن) نصرالله فقط برای یک روز نبرد برنامه‌ریزی کند و اسرائیل نیتی برای جنگ نداشته باشد، مشکل بین دو طرف این است که شدت آتش آن، اساساً با آنچه اسرائیلی ها در جریان حمله به غزه در طول ده سال اخیر دیده اند، بسیار متفاوت خواهد بود.

یدیعوت آحارنوت افزود: کنترل سطح آتش این جنگ محتمل برای اسرائیل بسیار دشوارخواهد بود. حتی اگر درگیری محدود باشد، می تواند به سرعت به یک درگیری چند روزه و در نهایت به یک جنگ واقعی تبدیل شود.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: اکنون چالش بزرگ فراروی اسرائیل این است که کی و چگونه می توان جلوی وخیم شدن وضعیت جاری را گرفت؟ برهمین اساس، تشکیلات امنیتی در حال آماده سازی پاسخ به هر یک از سناریوهای احتمالی است و البته بعید نیست که درصورت دریافت گزارش از وجود یک عملیات احتمالی حزب الله، دستگاه امنیتی تصمیم بگیرد که به سرعت برای خنثی کردن آن پیش از وقوع وارد عمل شود.

به نوشته یدیعوت آحارنوت، نگاه ها معطوف به اوایل سپتامبر آینده و سفر "آموس هوکشتاین" میانجی آمریکایی در موضوع ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی به منطقه است که انتظار می رود پیشنهاد نهایی قابل قبول برای تل آویو و بیروت ارائه دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 شهریور 1401 - 16:39:13