حملات آمریکایی‌ها در سوریه شش قربانی گرفت

پنج شنبه 3 شهریور 1401 - 10:51:49
حملات آمریکایی‌ها در سوریه شش قربانی گرفت

تهران- الکوثر: رسانه ها از کشته شدن شش نفر در حملات بامداد امروز نظامیان آمریکایی به مناطقی در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های خبری اعلام کردند ارتش آمریکا بامداد چهارشنبه مواضع شبه نظامیان سوری را در استان دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار داده است. طبق گزارش این رسانه ها، در این حملات شش شبه نظامی سوری و خارجی کشته شدند.

خبرگزاری شینهوا به نقل از گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد پس از این حملات، نیرو‌های آمریکایی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و رزمایش‌هایی در پایگاه‌ التنف و در مناطق شرقی و شمال شرقی سوریه انجام شد.

جو بوچینو، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا، پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود حملات هوایی در دیرالزور «به دستور رئیس‌جمهور آمریکا» انجام شده است. وی مدعی شد که هدف از این حملات «محافظت از نیرو‌های آمریکایی» بوده است. 

در همین حال ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای مدعی شد اقدام اخیر آمریکا به منظور درگیری با ایران نبوده است. در بیانیه سنتکام آمده است: نیرو‌های آمریکایی امروز به حمله راکتی به دو پایگاه در سوریه پاسخ دادند و سه خودرو و تجهیزاتی که برای شلیک این راکت‌ها استفاده شده بود را منهدم کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: نیرو‌های آمریکایی از حمله بالگردی برای پاسخ دهی استفاده کردند. این پاسخ عامدانه و متناسب بود. آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست؛ اما ما به اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت و دفاع از مردم خود ادامه می‌دهیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 شهریور 1401 - 10:47:16