آماده شدن کردستان عراق برای پذیرایی از زائران ایرانی اربعین

پنج شنبه 3 شهریور 1401 - 10:21:2
آماده شدن کردستان عراق برای پذیرایی از زائران ایرانی اربعین

تهران- الکوثر: منطقه کردستان عراق خود را برای ارائه خدمات به زائران ایرانی که از طریق مرزهای این منطقه برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی وارد عراق می شوند، آماده می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از ایرنا، رسانه‌های کردستان عراق بامداد پنجشنبه نوشتند «امید خوشناو» استاندار اربیل به مسئولان این استان دستور داده است تمامی خدمات مورد نیاز زائران ایرانی که از طریق این استان به مراسم اربعین حسینی و عتبات عالیات می‌روند را مهیا کنند. 

استاندار اربیل عراق چهارشنبه شب در جریان بازدید از اماکن در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی در این استان اعلام کرد تمامی خدمات مورد نیاز به زائران ایرانی که برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) در کربلای معلا و زیارت عتبات عالیات از طریق گذرگاه مرزی حاج عمران وارد عراق می‌شوند، ارائه خواهد شد.

خوشناو افزود: کمیته‌های بهداشت و درمان و نیروهای امنیتی برای استقبال و پذیرایی از زائران ایرانی که از طریق گذرگاه مرزی حاج عمران به عراق وارد می‌شوند، آمادگی کامل دارند.  

پیشتر جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین انتظامی کشور از اضافه شدن مرزهای سومار و حاج عمران برای تردد زائران عتبات عالیات خبر داده بود. 

سردار «محمد شرفی» روز یکشنبه این هفته در حاشیه بازدید از مرز مهران گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته زائران علاوه بر مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی و مهران از طریق مرز سومار و حاج عمران می‌توانند در ایام اربعین عازم کشور عراق شوند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 شهریور 1401 - 10:19:50