محکوم شدن خطیب مسجدالحرام به 10 سال حبس

سه شنبه 1 شهریور 1401 - 14:31:28
محکوم شدن خطیب مسجدالحرام به 10 سال حبس

تهران- الکوثر: یک سازمان مدافع حقوق بشر اعلام کرد دادگاه تجدید نظر عربستان سعودی‏ خطیب سابق مسجدالحرام را به ده سال حبس محکوم کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری تقریب، سازمان حقوقی «دمکراسی برای جهان عرب» با اعلام این خبر، توضیح داد: رای دادگاه تجدیدنظر در حالی صادر شده است که دادگاه کیفری حکم به برائت «شیخ صالح آل طالب» از اتهام‌های وارده به او داده بود. 

مقامات عربستانی «شیخ صالح آل طالب» امام و خطیب 48 ساله مسجدالحرام را در آگوست سال 2018 بدون هیچ توضیح رسمی بازداشت کردند. سازمان‌های حقوقی بر این باورند که شیح آل طالب بعد از ایراد خطبه‌ای درباره «منكرات و وجوب اخفای آن توسط فاعل» دستگیر شده است. او در این خطبه درباره علنی شدن معاصی هشدار داده بود. 

گفتنی است؛ شیخ طالب 3 سال به عنوان قاضی در دادگاه بزرگ ریاض و دیگر دادگاه‌های عربستان سعودی فعالیت کرده و 4 سال پیش از بازداشتش قاضش دادگاه بزرگ مکه بوده است.

براساس گزارش‌های متعدد حقوقی، حکومت سعودی از تابستان سال 2017 ده‌ها مبلغ دینی را به اتهام‌های مختلف بازداشت و به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده است و تنها تعداد کمی از آنها آزاد شده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 1 شهریور 1401 - 14:31:20

دسته بندی :