پایان سناریوی «اسرائیل بزرگ» به دست حزب الله

سه شنبه 1 شهریور 1401 - 9:40:1
پایان سناریوی «اسرائیل بزرگ» به دست حزب الله

تهران- الکوثر: سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در جشن چهل سالگی مقاومت لبنان تاکید کرد پیروزی مقاومت لبنان در سال 2000 به سناریوی تشکیل «اسرائیل بزرگ» پایان داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله شب گذشته در پایان مراسم جشن بزرگ چهل‌ سالگی حزب‌الله که در جنوب بیروت برگزار شد، امام خمینی(ره) را بزرگترین الهام‌بخش حزب‌الله در عصر معاصر دانست و اعلام کرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران الگوی نیروهای حزب‌الله است و حزب‌الله دنباله‌روی سیره و منش ایشان است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به آزادسازی جنوب لبنان و پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی در سال 2000 گفت این پیروزی به پروژه «اسرائیل بزرگ» پایان بخشید و افسانه «ارتش شکست‌ ناپذیر» را در هم شکست.

وی همچنین به پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه لبنان در برابر رژیم اشغالگر اشاره و اعلام کرد پیروزی سال 2006 نیز یکی از مهمترین دستاوردهای مقاومت در طول تاریخ حزب‌الله بود که تغییر معادله درگیری با دشمن صهیونیست و کنار گذاشتن پروژه «خاورمیانه بزرگ» از دستاوردهای آن محسوب می شود. 

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: آخرین دستاورد مقاومت در جنگ 33روزه، ورود مقاومت به موضوع احیای حقوق قانونی لبنان در بخش نفت و گاز بود.

نصرالله با اشاره به این که کارزارهای تبلیغاتی، جنجال‌های تبلیغاتی، توهین و دروغ علیه حزب‌الله نمی تواند عزم مقاومت را تضعیف کند اضافه کرد: ما همگام با پیشرفت‌ تسلیحاتی و فن‌آوری به‌سمت توسعه زیرساختارها و امکانات و قابلیت‌ها نظامی پیش می‌رویم. 

دبیرکل حزب‌الله تلاش برای آزادسازی بقیه سرزمین‌های اشغالی لبنان را یک مسئولیت ملی دانست و تصریح کرد: یکی از مسئولیت‌های ما در مرحله آینده ایجاد معادلات بازدارندگی برای حفاظت از سرزمین، مردم و ثروت لبنان است.

وی تأکید کرد: تهدیدات اسرائیل در مورد ترسیم مرزهای دریایی بی‌ارزش است. عزم و رویکرد ما روشن است و منتظر روزهای آینده هستیم تا بر اساس آنچه رخ می‌دهد، عمل کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت که مسئله فلسطین جزء دین و فرهنگ و شرف و آبرو و اعتبار امت اسلام است و در آن جای عقب کشیدن و بی‌طرفی وجود ندارد.

نصرالله خاطرنشان کرد: راهبرد اصلی ما در قبال فلسطین، تکیه بر انقلاب فلسطینیان و مخالفت آنان با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیست است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 1 شهریور 1401 - 9:39:20

پربازدیدها