اندیشمند اسلامی: با تحریف در هر شکلی مبارزه می‌کنیم

دو شنبه 31 مرداد 1401 - 16:18:56

تهران- ویژه الکوثر: استاد برجسته حوزه علمیه قم بر لزوم مبارزه با تحریف در هر شکلی اعم از اسرائیلیات، امویات و غلو (افراط در دین) تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» با محوریت «انحراف در اندیشه دینی» که از شبکه الکوثر پخش شد گفت: ما در برنامه اصلاح طلبانه خود، مذهب گرا و متعصب نخواهیم بود و تحریف را در هر شکلی اعم از اسرائیلیات، امویات و غلو (افراط در دین) رسوا خواهیم کرد.

این اندیشمند برجسته دینی افزود: مثلا غلو در بین شیعیان بیش از اهل سنت دیده شده است که نمونه آن را در دوره حکومت عباسیان و در قرن چهارم و پنجم هجری می توان دید. حتی در میراث روایی ما دروغ ها و توطئه هایی رخنه کرده است و اهل بیت علیهم السلام به ما درباره دروغ هایی که وارد میراث شیعه خواهد شد هشدار داده اند و همه تلاش علما، بر مقابله با اسرائیلیات و امویات با هر وسیله ای متمرکز بوده است.

استاد اسد قصیر در ادامه افزود: ائمه علیهم السلام می گویند کسانی هستند که به ما دروغ می بندند. به این روایت از امام رضا علیه السلام نگاه کنید که می فرماید: «مخالفان ما، اخبارى در فضايل ما ساخته‏ اند كه به سه دسته تقسيم می ‏شوند: يكى اخبار غلوآميز، ديگرى اخبارى كه در حقّ ما كوتاه آمده‏ اند و سوم، اخبارى كه از دشمنان ما به صراحت اسم می ‏برند و عيب‏ هايشان را بازگو می كنند. مردم، چون اخبارى را كه درباره ما غلو كرده ‏اند، بشنوند، شيعيان را تكفير می ‏كنند...».

بیشتر بخوانید:

بدعت گذار حکومت موروثی در اسلام کیست؟

تحریفی که عمر بن‌خطاب هم درباره آن هشدار داد


برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 31 مرداد 1401 - 16:18:38

پربازدیدها