آخرین اخبار حادثه در زیارتگاهی نزدیک کربلا +فیلم

یک شنبه 30 مرداد 1401 - 11:44:0

تهران- الکوثر: ریزش تپه‌ای خاکی در یک زیارتگاه منتسب به امام علی(ع) در 20 کیلومتری جنوب غرب کربلا، موجب گرفتار شدن شماری از زائران در زیر آوار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از منابع خبری عراقی، در پی ریزش تپه‌ای در زیارتگاه معروف به «قَطّاره امام علی» یا «چشمه امام علی» نزدیک شهر کربلا، شماری از زائران مفقود شدند. 

این منابع به نقل از سازمان دفاع مدنی عراق اعلام کردند تیم‌های امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند و احتمال می‌رود شماری از زائران زیر آوار مانده باشند.

 

سازمان دفاع مدنی عراق وابسته به وزارت کشور ضمن اعلام ادامه تلاش برای امدادرسانی به حادثه دیدگان افزود: تیم های امداد و نجات موفق شدند اکسیژن و آب و غذا را به گرفتار شدگان زیر آوار برسانند و از طریق ارتباط گفتاری از سلامت آنان باخبر شوند.

یک منبع در این سازمان گفت با توجه به احتمال ریزش های جدید در صورت کوچک ترین اشتباه، تلاش برای نجات ناپدیدشدگان با احتیاط و دقت بسیار صورت می گیرد.

منبع یاد شده افزود تیم های امداد و نجات توانستند با ایجاد شکاف های درمیان آوارهای فروریخته دو کودک و یک نوجوان را از زیر آوار نجات دهند که حال عمومی آنان خوب است و برای پی گیری وضعیت سلامت شان به بیمارستان منتقل شدند و تلاش برای نجات سایر محاصره شدگان در زیر آوار همچنان ادامه دارد.

منبع یاد شده اظهار داشت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که نشت رطوبت به دیواره خاکی چسبیده به این زیارتگاه بود موجب فرو ریختن تپه خاکی بر بالای این زیارتگاه و فرو ریختن آن بر سر تعدادی از زائران شد.

قَطّاره امام علی(ع) یا چشمه امام علی (ع) زیارتگاهی در 20 کیلومتری جنوب غربی کربلای معلی است و در نزدیکی دریاچه رَزّازه واقع شده است. این زیارتگاه دارای شبستانی بزرگ، چندین بستان و امکانات رفاهی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 30 مرداد 1401 - 11:43:52