ژنرال صهیونیست: ارتش اسرائیل در جنگ زمینی بازنده است

جمعه 28 مرداد 1401 - 14:1:37
ژنرال صهیونیست: ارتش اسرائیل در جنگ زمینی بازنده است

تهران- الکوثر: یک ژنرال صهیونیست با بیان اینکه نیروی هوایی اسرائیل به تنها نماینده برای انجام حملات نظامی تبدیل شده است، گفت: تنها تکیه ما به نیروی هوایی است آن هم به علت ترس از پیامدهای استفاده از نیروی زمینی.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه العهد، «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی  سران سیاسی و نظامی این رژیم را به بی‌توجهی به نیروی زمینی از ترس تاوان‌دهی و جلوگیری از تلفات جانی متهم کرد و افزود: این حقیقت باعث شده است که حماس و جهاد احساس کنند در برابر یک ارتش ضعیف قرار دارند که جرأت اقدام زمینی را ندارد. این مسئله باعث شده است روحیه و انگیزه آن‌ها برای اقدام بالا برود.

وی ادامه داد: اسرائیل دیوار، موانع زمینی و ستون‌های بتنی چند میلیارد شِکِلی (واحد پول رژیم صهیونیستی) می‌سازد و نیروی هوایی به تنها نماینده برای انجام اقدامات نظامی تبدیل شده است  اما نیروی هوایی نمی‌تواند به‌تنهایی در جنگ موفق شود. بهترین دلیل، جنگ با غزه و عملیات «نگهبانان دیوار» (اشاره به جنگ سیف القدس) است که طی آن، زیرساخت‌ها، تونل‌ها، جادها و خانه‌ها با بمب‌های هوشمند بمباران شدند؛ ولی با این حال ارتش نتوانست جلوی شدت شلیک موشک از غزه را بگیرد یا دست‌کم شدت آن را بکاهد.

بن بریک با بیان اینکه حماس روزانه ۴۰۰ موشک شلیک می‌کرد و ۱۶ میلیارد شِکِل به ماخسارت زد، گفت: ارتش اسرائیل روحیه رزمی خود را از دست داده و به ارتشی ضعیف تبدیل شده که پشت دیوارهای بتنی پنهان می‌شود.

اسحاق بریک افزود: «ما در تمام مراحل جنگی پیشین در جنگ روانی شکست خوردیم و روحیه جنگ، انگیزه و قدرت ابتکار‌عمل را از دست دادیم و به ارتشی ضعیف تبدیل شدیم که پشت دیوارها و ستون‌های بتنی پنهان می‌شود. تنها تکیه ما به نیروی هوایی است آن هم به علت ترس از پیامدهای استفاده از نیروی زمینی.»


جمعه 28 مرداد 1401 - 14:1:31