برپایی موکب اربعین در مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان و پاکستان

چهار شنبه 26 مرداد 1401 - 13:9:37
برپایی موکب اربعین در مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان و پاکستان

تهران- الکوثر: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ایام اربعین و برای میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین (ع)، مواکب ایرانی در مرز‌های آذربایجان و پاکستان دایر می‌کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از خبرگزاری صدا وسیما، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در نخستین همایش مسئولان مواکب اربعین حسینی که در بقعه شیخ صدوق در شهرری برگزار شد، افزود: سازمان اوقاف تعداد معتنابهی موکب در داخل ایران برای خدمت رسانی به مجموعه زائران ایرانی و در مداخل ورودی کشور برای میزبانی از زوار کشور‌هایی مانند پاکستان و آذربایجان و همچنین در داخل عراق در خط نجف به کربلا در مجموعه سامرا و کاظمین و نقاط دیگر برای خدمت رسانی به زوار اعتاب مقدسه فراهم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه تعظیم شعائر حسینی در جهان امروز روز به روز پر شورتر می‌شود، گفت: پیوند مردم ایران و عراق در موکب داری مشترک زبانزد جهان معاصر است و هر سال این پیوند محکمتر می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه پرچم ابا عبداالله الحسین (ع) سال به سال با پیشرفت دانش بشری برافراشته‌تر می‌شود، افزود:، چون جبهه مقابل امام حسین (ع) جبهه جهل بود هر چه قدر علم و آگاهی بیشتر شود آشنایی با امام حسین (ع) بیشتر می‌شود. تجربه شیوع کرونا همین را نشان داد.

وی تصریح کرد:عده‌ای گمان می‌کردند که این دو سال فَترت و وقفه - البته هیئات مذهبی و کسانی احساس مسئولیت می‌کردند، در این دو سال بر آنچه وظیفه شان بود اهتمام کردند- این جریان متوقف شود، ولی در دهه اول محرم امسال عزاداری به صورت پرشورتر و پررونق‌تر از گذشته پیش رفت.


چهار شنبه 26 مرداد 1401 - 12:33:41