رای الیوم مطرح کرد:

انتقال الگوی حزب الله به مثلث " جنین – نابلس – غزه "

دو شنبه 24 مرداد 1401 - 16:58:29
انتقال الگوی حزب الله به مثلث " جنین – نابلس – غزه "

تهران- الکوثر: روزنامه اینترنتی رای الیوم در گزارشی مبارزه اخیر مقاومت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن را در راستای انتقال الگوی حزب الله لبنان به نوار غزه و کرانه باختری رود اردن توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رای الیوم نوشت: هدف از عملیات "امیر الصیداوی" جوان ۲۶ ساله اهل قدس که در نتیجه آن ۹ شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند و حال نیمی از آنان وخیم گزارش شده است، صرفا تاکید بر شعار " اتحاد بین میدان ها"ی نبرد مطرح شده از سوی کادر رهبری جنبش جهاد اسلامی در طی جنگ اخیر غزه و گرفتن انتقام خون شهدای آن نبوده بلکه این حمله در راستای اجرای راهبرد جدیدی شکل گرفت که مبتنی بر انتقال الگوی حزب الله در جنوب لبنان و حومه جنوبی بیروت به مثلث " جنین – نابلس – غزه " و در هم کوبیدن نظریه بازدارندگی اسراییل و تضعیف تمامی طرح های یهودی سازی بیت المقدس و امنیت شهرک نشینیان در آنها است .  

به اعتقاد رای الیوم، عملیات انفرادی برنامه ریزی شده امیر الصیداوی نمایانگر مرحله جدیدی از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است که می توان ویژگی ها و خصوصیات اولیه آن را به شرح زیر دانست.

نخست: از سرگیری انتفاضه مسلحانه که کامل کننده فرآیند شلیک موشک به سوی شهرک های صهیونیست نشین است و هزینه های گزافی بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده و اصول و پایه هایش یا به عبارت دیگر امنیت و ثباتش به ویژه در شهر بیت المقدس را متزلزل می کند.  

دوم: عمق بخشیدن به نظریه " انتقام مستقیم و سریع " شهدای نوار غزه و یا شهرهای نابلس و جنین است که نهادهای امنیتی، نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی را سردرگم می کند.

سوم : بکارگیری سلاح گرم توسط الصیداوی نشان می دهد که مقاومت در کرانه باختری برای عملیات علیه صهیونیست ها از سلاح سرد به سلاح گرم روی آورده است.

چهارم: اکثر کسانی که اخیرا علیه رژیم صهیونیستی عملیات انجام داده اند، جوان بوده اند که ۹۵ درصد آنان کمتر از ۳۰ سال سن  داشتند و ۹۰ درصد عملیات های رزمی مبارزان فلسطینی نیز با موضوع بیت المقدس و مسجد الاقصی در ارتباط و در واکنش به یورش های شهرک نشینان صهیونیست به این شهر و مسجد الاقصی صورت گرفته است. 

پنجم : اکثر اقدامات و تدابیر امنیتی اسرائیل در برابر نفوذ موفقیت آمیز جوانان مقاومت به درون پیکره رژیم صهیونیستی ناکام مانده است؛ به ویژه در شرق بیت المقدس که بخش عمده تدابیر امنیتی اسراییل در آن به اجرا در می آید. به عبارت دیگر الصیداویِ جوان توانست با طراحی و برنامه ریزی ها و رهگیری هوشمندانه خود تمامی تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی را در هم بشکند و به طور متوالی دو اتوبوس متعلق به شهرک نشینان را مورد حمله قرار داد و پس از گذشت هفت ساعت نیروهای صهیونیستی مدعی بازداشت وی شدند.

معادله " وحدت میدان ها " به عنوان راهبرد نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نبرد با دشمن صهیونیستی مبتنی بر سه اصل ایجاد وحدت رویه و یکپارچگی میان کرانه باختری و نوار غزه و مناطق فلسطینی اشغال شده در سال ۱۹۴۸، ایجاد هماهنگی عملیاتی بین نیروهای مقاومت فلسطین و اتحاد میان تمامی گروه های نسل جوان و هدایت آنها توسط یک کادر رهبری مشترک است .

بر اساس این گزارش، تا کنون هیچ یک از گروه های فلسطینی مسئولیت انجام این حمله را برعهده نگرفته اند و تنها از آن استقبال کرده و آن را ستودند البته نظر تایید نشده ای وجود دارد مبنی بر اینکه الصیداوی به جنبش جهاد اسلامی گرایش داشته است. محبوبیت جنبش جهاد اسلامی به دنبال مقابله با تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه به طور فزاینده و سریعی در میان فلسطینی ها در کرانه باختری و نوار غزه و فلسطینیان مقیم مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ افزایش یافته است.

این روزنامه در پایان نوشت: معادله " وحدت میدان ها " به عنوان راهبرد نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نبرد با دشمن صهیونیستی مبتنی بر سه اصل است. ۱ – ایجاد وحدت رویه و یکپارچگی میان کرانه باختری و نوار غزه و مناطق فلسطینی اشغال شده در سال ۱۹۴۸. ۲ – ایجاد هماهنگی عملیاتی بین نیروهای مقاومت فلسطین به موازات هماهنگی موجود بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان در کرانه باختری. ۳ – ایجاد اتحاد میان تمامی گروه های نسل جوان و هدایت آنها توسط یک کادر رهبری مشترک که مانورهای سیاسی و دیپلماتیک را به رسمیت نشناسد و بر یک هدف واحد و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس تمرکز یابد .


 


دو شنبه 24 مرداد 1401 - 15:31:8