رهبران پاکستان از امام حسین(ع) می‌گویند

سه شنبه 18 مرداد 1401 - 15:59:33
رهبران پاکستان از امام حسین(ع) می‌گویند

تهران- الکوثر: رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان، طی پیام‌هایی به مناسبت دهم محرم عاشورای حسینی با ادای احترام به مقام حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان تاکید کردند: حماسه کربلا و شهادت حضرت سیدالشهدا علیه السلام درس بزرگی برای ملل اسلامی و بیانگر فتح ابدی حق علیه باطل و نظام مستبد است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از منابع رسمی پاکستان، مقام‌های بلندپایه، روسای مجالس، رهبران سیاسی و مذهبی این کشور به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایشان در کربلا، با صدور پیام‌هایی بر تاثیر عمیق فداکاری شهدای کربلا و تاثیر ابدی آن بر زنده نگه داشتن اسلام تاکید داشتند. .

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در پیام خود گفت: روز عاشورا یادآور معرکه فراموش نشدنی حق و باطل است که امام حسین (ع) و یاران ایشان با عزم و اراده محکم ظلم و استبداد را نفی کرده و با شجاعت بی نظیر خود حاضر به تامل بر اصول و ارزش‌های دینی نشدند.  

وی افزود: امام حسین علیه السلام به همراه اهل بیت خود و یارانشان در نهم و دهم محرم چنان ازخودگذشتگی‌ و فداکاری را از خود بجا گذاشتند که به برکت آن دین اسلام تا ابد زنده و درس بزرگی برای جهان از جمله ملل مسلمان آموختند.  

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که باید از اسوه حسینی پیروی کنیم و فلسفه جوانمردی و استقامت را علیه ظلم و استبداد پیش بگیریم.  

رئیس جمهوری پاکستان نیز در پیام خود به مناسبت عاشورای حسینی گفت: امام حسین علیه السلام با نفی حاکمان ظالم و انکار از بیعت با نظام مستبد جان های عزیز خود، اعضای خانواده و اصحاب باوفایشان را برای سربلندی دین و اعتلای حق فدا کردند.

«عارف علوی» افزود: نوه پیامبر اعظم (ص) در صحرای کربلا تا آخرین قطره خون خود مبارزه کرده و به شهادت رسیدند اما هرگز مقابل نظام باطل و نیروهای گمراه تسلیم نشدند و امروز ما بار دیگر درخشش فداکاری عظیم و شجاعت بی مثال شهدای کربلا را گرامی می‌داریم.  

علوی افزود: امروز دل هر مسلمان در سوگ شهادت مظلومانه سالار شهیدان، ظلم و ستم بر اهل بیت علیهم السلام و فداکاری اصحاب باوفای ایشان اندوهگین و چشمان آنان گریان است.

رئیس جمهور پاکستان گفت: فداکاری شهدای کربلا برای ما منبع الهام و چراغ هدایت است و پیام آن برافراشتن پرچم حق و راستی مقابل نظام باطل و ستمگر می‌باشد.  

همچنین روسای مجالس ملی و سنای پاکستان نیز امروز در پیام‌هایی به مناسبت عاشورای حسینی گفتند: پیروی از فلسفه شهادت حضرت امام حسین علیه السلام را برون رفت امت اسلامی از بحران‌ها می‌باشد.  

آنان تاکید کردند: حماسه کربلا بیانگر ایمان قوی به پرودگار متعال، تقوا، شجاعت، صبر در راه خدا و پیروی از تعلیمات قرآن مجید است، و این رویداد بی نظیر تا قیامت زنده خواهد ماند.  

روسای احزاب پاکستان از جمله رهبران گروه‌های شیعه نیز به مناسبت عاشورای حسینی گفتند: پیروی از فلسفه عاشورا و تعلیمات اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه استقامت و جانفشانی حضرت سیدالشهدا علیه السلام نیاز به اقدام عملی دارد لذا باید با اعمال و رویکرد خود حسینی بودن خودمان را اثبات نماییم.  

امروز در پاکستان دهم محرم مصادف با عاشورای حسینی است که مانند روز گذشته (تاسوعای حسینی) در این کشور تعطیلی عمومی می‌باشد. شیعیان پاکستان در شهرهای مختلف این کشور خود را برای برگزاری باشکوه آیین‌های سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای کربلا آماده می‌کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


سه شنبه 18 مرداد 1401 - 15:58:25