توسط وزیر راه:

نرخ مصوب پروازهای اربعین امسال اعلام شد

سه شنبه 18 مرداد 1401 - 15:51:29
نرخ مصوب پروازهای اربعین امسال اعلام شد

تهران- الکوثر: وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ بلیت‌ ایام اربعین، گفت: نرخ مصوب برای پروازهای عتبات عالیات 6 میلیون تومان است و برای قیمت‌گذاری نرخ بلیت اتوبوس نیز جلسات با اصناف ادامه دارد و نتیجه آن به‌زودی اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «رستم قاسمی» در حاشیه جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی جمعیت پنج میلیون نفری مسافران اربعین و همزمانی آن با سفرهای تابستانی، افزود: در حال آماده سازی شرایط مرزها برای زائرانی که با خودروهای شخصی خود سفر می‌کنند هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: مرزهای متعددی برای این منظور در کشور باز شده و امکانات لازم در مرزها برای زائرین از جمله تامین وسایل سرمایشی، ایجاد مه پاش و سایه‌بان و افزایش تعداد پارکینگ‌ها در مرزها توسط سازمان راهداری کشور در حال اجراست تا شرایط برای سفر با خودروی شخصی نیز فراهم شود.

وی ادامه‌داد: به منظور ارتقای ایمنی جاده‌های کشور از مرز میرجاوه (برای ورود زائران) تا مرزهای مهران و شلمچه و غیره، عملیات تعریض و روکش آسفالت انجام و در مجموع نزدیک به یک هزار میلیارد تومان به منظور اصلاح جاده‌‎ها برای ایام اربعین هزینه شد.

وزیر راه و شهرسازی، سفر به عتبات در اربعین حسینی را عملیات بزرگی دانست و گفت: به منظور بهبود هرچه بهتر سفرهای اربعین از چند ماه گذشته، جلساتی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و کمیته‌های مختلف در حوزه‌های حمل نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در سازمان‌های زیر مجموعه وزارت راه شکل گرفت تا برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و سهم هر یک از بخش‌ها مشخص شود.

قاسمی تاکید کرد: بر این اساس، در حوزه حمل و نقل ریلی حدود ۳۰۰ هزار نفر، در بخش هوایی نزدیک به ۶۰ هزار نفر و در بخش جاده‌ای نیز بیشترین حجم یعنی حدود چهار میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر جابه‌جا خواهند شد.

وی درباره نرخ بلیت‌ها در شقوق مختلف حمل و نقل برای ایام اربعین، گفت: در حال حاضر نرخ مصوب برای پروازهای عتبات عالیات ۶ میلیون تومان است.

قاسمی ادامه‌داد: برای قیمت‌گذاری نرخ بلیت اتوبوس نیز جلسات با اصناف ادامه دارد و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود، اما اجازه نمی‌دهیم در هیچ حوزه‌ای اعم از حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی قیمت بلیت در ایام اربعین سال جاری افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی بر ممنوعیت فروش چارتی بلیت هواپیما برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین تاکید کرد و افزود: آژانس‌های هواپیمایی که اقدام به فروش بلیت چارتری می‌کنند، مطمئن باشند که اجازه پرواز داده نخواهد شد.

وی همچنین فروش دلاری بلیت هواپیما را در حال حاضر ممنوع دانست و افزود: متخلفان در این حوزه به تعزیرات معرفی شده‌اند و ممکن است درباره فروش دلاری بلیت بعد از اربعین تصمیم جدیدی اتخاذ شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 18 مرداد 1401 - 15:51:21

پربازدیدها