ابزار نگرانی ترکیه از قتل مسلمانان در آمریکا

دو شنبه 17 مرداد 1401 - 12:22:59
ابزار نگرانی ترکیه از قتل مسلمانان در آمریکا

تهران- الکوثر: ترکیه ضمن ابراز نگرانی از قتل 4 مرد مسلمان در شهر «البوکرکی» ایالت نیومکزیکوی آمریکا، از مقامات آمریکایی خواست که عاملان این حادثه را پیدا کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دولت ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه نسبت به قتل‌های مشکوک متوالی ۴ مسلمان از ماه نوامبر تاکنون عمیقا نگران است، از مقامات می‌خواهیم که عاملان این حادثه را پیدا کنند.»

ساعاتی پیش «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز به این موضوع واکنش نشان داد و در توییتر خود نوشت: «من از این اتفاق عصبانی هستم و این قتل‌ها من را اندوهگین کرد، بی‌صبرانه منتظر گزارش تحقیقات در این زمینه هستم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی می‌کنم. دولت من با قدرت در کنار جامعه مسلمانان ایستاده است.»

پلیس نیومکزیکوی آمریکا در تازه‌ترن بیانیه خود در این باره اعلام کرد در طول ۹ ماه گذشته ۴ مرد مسلمان در بزرگترین شهر این ایالت به قتل رسیدند و هر ۴ آن‌ها برای نژاد و مذهب‌شان کشته شدند.

اوایل هفته که شمار مقتول‌ها ۳ نفر اعلام شده بود پلیس گفت: «هر سه این افراد بدون هیچ هشدار قبلی کشته شدند و یک وجه مشترک بسیار قوی بین هر سه این مقتول‌ها هست و آن هم نژاد و دین آنهاست. دو نفر از آن‌ها در ده روز گذشته در شهر البوکرکی نیومکزیکو کشته شدند و احتمال قوی هست که قتل این ۳ نفر مرتبط با قتل یک مهاجر افغان در ماه نوامبر باشد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 17 مرداد 1401 - 12:22:49