رژیم صهيونيستی و آمریکا در برابر شمشیر زمان حزب الله

دو شنبه 10 مرداد 1401 - 10:47:48
رژیم صهيونيستی و آمریکا  در برابر شمشیر زمان حزب الله

تهران- الکوثر:  پایگاه اینترنتی «رای الیوم» بااشاره به هشدار جنبش حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی درخصوص ترسیم مرزهای دریایی، تاکید کرد: حزب الله، رژیم صهیونیستی و میانجی آمریکایی را در برابر شمشیر زمان قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه  اینترنتی «رای الیوم» نوشت : پیام حزب الله به طور خلاصه این است اگر به لبنان اجازه استفاده از منابع نفتی اش داده نشود، مقاومت سکو‌های رژيم اشغالگر را هدف قرار خواهد داد.

این روزنامه افزود: عاموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در امور انرژی لبنان برای دومین روز در حال بررسی و پیگیری پیشنهاد جدید اسرائیل در خصوص مرز‌های دریایی مورد مناقشه میان تل آویو و بیروت است.

به نوشته رای الیوم،  همزمان با این سفر مقاومت لبنان تصاویری منتشر کرد که نشان می‌دهد جنبش مقاومت تحرکات و فعالیت‌ها در سکو‌های دریایی اسرائیل و نیرو‌های فعال در آن و همچنین میزان فاصله و مسافت‌ها را رصد می‌کند. این تصاویر با عنوان «در تیررس» منتشر شد و در واقع اسرائیل و میانجی آمریکایی را در برابر شمشیر زمانی قرار داده است که حزب الله آن را بسیار مهم توصیف می‌کند.

رای الیوم نوشت: پیام جنبش حزب الله به طور خلاصه این است: اگر به لبنان اجازه استفاده از منابع نفتی اش داده نشود، مقاومت سکو‌های اسرائیل را هدف قرار خواهد داد و استفاده اسرائیل از نفت خام و استخراج آن در دریای مدیترانه را معلق خواهد کرد.

این روزنامه اینترنتی افزود: سوال بسیار مهمی که وجود دارد این است که ایا دولت لبنان از این پیام مقتدرانه مقاومت لبنان برای صهیونیست‌ها استفاده بهینه را خواهد برد؟ و به حق کامل لبنان در آب‌های سرزمینی و منطقه‌ای و ثروت‌ها و منابعی که در دل آن وجود دارد پایبند خواهد بود؟

رای الیوم تصریح کرد: عاموس هوکشتاین در واکنش به تصاویری که حزب الله از تحرکات صهیونیست‌ها و جزئیات مربوط به فعالیت‌های آن‌ها در میدان کاریش منتشر کرده است گفت: این به سود مذاکرات نیست و باعث خواهد شد موضع طرف اسرائیلی سرسختانه شود به خصوص که این رژیم انتخاباتی پیش رو دارد.

میشل عون رئیس جمهور، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اخیرا در نشست مشترک سه جانبه به بررسی پیشنهاد هوکشتاین پرداختند.  نشستی که گفته می‌شود تصمیم نهایی و موضع قاطع لبنان در آن در خصوص ترسیم مرز‌های دریایی اتخاذ خواهد شد و حتی در نهایت میانجی آمریکایی نیز به این نشست سه جانبه ملحق می‌شود تا موضع رسمی لبنان را دریافت کند.

حزب الله منتظر نتایج نشست سه جانبه در کاخ بعبدا است و این که ایا لبنان با پیشنهاد میانجی آمریکایی موافقت می‌کند یا این که دست رد به سینه آن زده خواهد شد و بار دیگر همه چیز به نقطه صفر و خانه اول باز خواهد گشت. البته که آمریکا همچنان به فشار‌ها به لبنان و مشکل آفرینی برای آن ادامه خواهد داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
صفحه ویژه محرم؛ نهضت حسینی


دو شنبه 10 مرداد 1401 - 10:47:44