آغاز مراسم عزاداری‌ محرم در نقاط مختلف افغانستان

یک شنبه 9 مرداد 1401 - 13:49:0
آغاز مراسم عزاداری‌ محرم در نقاط مختلف افغانستان

تهران - الکوثر : منابع محلی در ولایات شمالی افغانستان از آغاز عزاداری دهه محرم حسینی( ع )در ۹ ولایت این کشور با حضور پُرشور مردم در این آیین باشکوه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) در ولایات مختلف افغانستان، به رغم نگرانی های امنیتی در این کشور، خود را برای عزاداری سیدالشهدا و یاران باوفایش آماده کرده اند.

خبرگزاری صدای افغان (آوا) با اعلام این خبر افزود همزمان با فرارسیدن محرم و ایام عزاداری‌های حسینی ، شهر مزار شریف؛ مرکز ولایت بلخ، سیاه پوش و چهره محرمی به خود گرفته است. 

مراسم در اکثر بخش‌های شهر مزار شریف از جمعه شب آغاز شده است.

به گفته علما و مسئولان هیات های عزاداری در بلخ، در اولین جلسات عزاداری حضور مردم در محرم امسال مانند سال های گذشته و حتی پرشورتر از سال های قبل بوده است. 

«سید صالح صدر» از علمای دین در بلخ  گفت: «فضای شهر مزار شریف کاملا حسینی شده، مردم در کوچه‌ها و پس کوچه‌ها پرچم‌های «یا حسین» برپا کردند و آمادگی‌های لازم محرم برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر عزاداری‌ها درنظر گرفته شده است.» 

در کنار بلخ، ولایات سرپل، جوزجان، فاریاب و سمنگان در شمال، قندوز و بدخشان در شمال شرق نیز امروز شاهد برپایی مراسم عزاداری حسینی (ع )هستند.

«سید عبدالواحید حسینی» یکی از علمای دین در قندوز  گفت: مردم شهر قندوز آمادگی  کامل برگزاری مراسم محرم حسینی را دارند و قرار است ظهر و امشب  برنامه های عزاداری با تمامی تدابیر لازم برگزار شود.

در همین حال  «سید محمد باقر هاشمی» کارشناس مسائل دینی در ولایت بغلان نیز  گفت: امروز تمامی تکایا و حسینیه های شهر پلخمری مرکز این ولایت مراسم عزاداری شان را آغاز کرده  اند  و نیروهای مردمی و دولت موقت طالبان امنیت عزاداران را تامین می کنند.

در همین حال شورای علمای شیعه افغانستان دیروز( یک شنبه) در پیامی از مردم این کشور خواست تا ضمن برگزاری با شکوه مراسم محرم حسینی (ع )به توصیه‌های امنیتی توجه کنند.

گزارش ها حاکیست  حسینیه ها، مساجد و اماکن عمومی در سراسر افغانستان سیاه پوش شده است تا عزاداران حسینی (ع) با حضور پرشور خود، مراسم عزاداری سید و سالار شهدا را برگزار کنند. 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


یک شنبه 9 مرداد 1401 - 13:34:38