لیبی : مشکلات ما با نشست شورای امنیت حل نمی شود

چهار شنبه 5 مرداد 1401 - 14:19:5
لیبی : مشکلات ما با نشست شورای امنیت حل نمی شود

تهران- الکوثر: الطاهر السنی، نماینده لیبی در سازمان ملل از عملکرد شورای امنیت انتقاد کرد و آن را "ناتوان" در کمک به حل و فصل بحران کشورش خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شورای امنیت جلسه جدیدی را برای بررسی وضعیت لیبی برگزار کرد و این جلسه نیز بدون دستیابی به نتایج ملموسی پایان یافت.

 نماینده لیبی در سازمان ملل در سخنانی گفت که شورای امنیت قادر به حل و فصل بحران کشورش نیست و تمامی نشست‌های آن در این باره "بی‌نتیجه" بوده است.

الطاهر السنی تصریح کرد: بیش از ۱۷۲ جلسه در شورای امنیت برگزار شد، ۲۷ گزارش سازمان ملل صادر کرد، ۱۹ گزارش هیئت کارشناسان، ۲۳ گزارش دیوان کیفری بین‌المللی و همچنین سلسله تحریم‌هایی در سال ۲۰۱۱ علیه لیبی و برخی شخصیت‌ها اعمال شد، اما همه آن‌ها بی‌نتیجه بودند.

السنی افزود: شورای امنیت هیچ کشور یا افرادی را که مانع تصمیم گیری در این شورا شده‌اند، مجازات نکرد و نتایج تحقیقات هیئت حقیقت یاب، کمیته‌های سازمان حقوق بشر و دیوان کیفری بین‌المللی منتشر نشد. موضوع سیاسی بوده و هست.

 وی در ادامه کشورهای مداخله‌گر در امور لیبی را عامل اصلی مشکلات کشورش خواند و گفت که این کشورها به ملت لیبی فرصت نداده‌اند تا به راه حل‌های ملی برای بحران کشورشان دست یابند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)


چهار شنبه 5 مرداد 1401 - 14:18:59

دسته بندی :