استقبال مقام لبنانی از پیشنهاد نصرالله برای خرید سوخت از ایران

سه شنبه 4 مرداد 1401 - 16:51:0
استقبال مقام لبنانی از پیشنهاد نصرالله برای خرید سوخت از ایران

تهران - الکوثر : رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان ضمن استقبال از پیشنهاد دبیرکل حزب‌الله در خصوص تأمین سوخت از ایران گفت، مخالفت با این پیشنهاد خیانت به مردم است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کشور لبنان یک سالی است که با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند. نبود سوخت و افزایش قیمت دلار به خصوص پس از انفجار مهیب بندربیروت در سال گذشته، موجب تشدید این مشکلات شده است.

سال گذشته در جریان بحران سوخت لبنان، جمهوری اسلامی ایران چند محموله‌ سوختی به این کشور فرستاد. این محموله‌ها با سازمان‌دهی و حمایت حزب الله وارد لبنان شد؛ مسئله‌ای که به عنوان یک پیروزی برای مقاومت لبنان عنوان شد.

«وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان پیشنهاد «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله برای تأمین سوخت از ایران را تحول مثبت بزرگ خواند.

رئیس حزب التوحید العربی گفت، این پیشنهاد باید اجرایی شود و همه کسانی که با آن مخالفت می‌کنند باید رسوا شوند، مخالفت با این پیشنهاد خیانت به مردم و منافع آنها است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز دوشنبه درسخنانی گفت، حزب الله حاضراست از ایران سوخت وارد کند، به شرط اینکه دولت لبنان این مسئله را بپذیرد. اما هیچ کس در لبنان جرأت انجام این کار را ندارد؛ زیرا از تحریمهای آمریکا علیه خود می‌ترسند. امروز ممکن است شرکتهای روسی و ایرانی آماده همکاری با لبنان باشند، ولی این جرأت در دولت وجود ندارد.

قطعی آب در اکثر مناطق پایتخت لبنان مشکلات بزرگی برای مردم این کشور ایجاد کرد. پس از چند هفته پیگیری، در نهایت آب اکثر خانه‌ها وصل شد، هرچند وضعیت به حالت عادی برنگشته و این نگرانی وجود دارد که به دلیل بحران سوخت و برق، تا ۲ ماه دیگر آب لوله‌کشی در سراسر لبنان قطع شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


سه شنبه 4 مرداد 1401 - 16:14:23

دسته بندی :